Kontynent

Afryka.jpg

Przykładowy kontynent

Tłumoki! Kiedy wy wreszcie zrozumiecie że Madagaskar nie jest kontynentem!?

Twoja nauczycielka geografii o kontynencie

Zamilcz kobieto, albowiem twoje słowa to jawne oszczerstwo!

Król Julian o powyższej wypowiedzi, że Madagaskar nie jest kontynentem

Bes sęsu.

Jasiu Śmietana o podziale świata na kontynenty

Największym kontynentem jest Mainland.

Tibijczyk o kontynencie

A na którym kontynencie mają najtańsze piwo?

Twój stary o kontynentach

Kontynent – spory kawał lądu, wydzielony pełnym nieścisłości podziałem na kontynenty. Na Ziemi jest od 3 do 7 kontynentów, niektóre źródła podają jednak że jest ich aż 29.

[edytuj] Pangea

Pangea pl gi ubt.png

Trochę się pozmieniało…

Pangea była pierwszym kontynentem na naszej planecie. To było jakieś 225 milionów lat temu, nawet twoja babcia tego nie pamięta. Pangea była tak duża, że zaczęła się rozkruszać i rozjeżdżać na wszystkie strony świata. I tak zamiast jednego – dużego i konkretnego – mamy dzisiaj kilka mniejszych kontynentów.

[edytuj] Podstawowy podział

[edytuj] Nieścisłości i kontrowersje

[edytuj] Eurazja czy Europa i Azja?

Europejczycy od dawien dawna nie lubili się z Azjatami, dlatego postanowili odgrodzić się od siebie, rysując na mapie świata granicę oddzielającą Europę od Azji. Ten podział pozostał do dzisiaj, lecz pewna grupa szaleńców chce na nowo połączyć dwa kontynenty i przywrócić Eurazję.

[edytuj] Ameryka czy Ameryki?

Ameryka Północna i Ameryka Południowa wyglądają, jakby miały się od siebie oderwać, gdyż połączone są jedynie skromnym paskiem lądu przerwanym Kanałem Panamskim. Niektórzy wierzą, iż Ameryka jest tylko jedna, inni, że jak najbardziej są dwie. Dotychczas w tym sporze nikt nie wygrał.

[edytuj] Australia – wyspa czy kontynent?

Pewne środowiska naukowe uważają, że Australia jest za mała żeby zostać kontynentem. Nikt nie określił dokładnie którędy przebiega granica między wyspą a kontynentem, dlatego zapewne nigdy nie poznamy tajemnicy Australii. W porównaniu do problemów, jakie spotkały definicję planety, zaglądnięcie na ziemskie podwórko wydaje się być trudniejsze.

[edytuj] Europa czy Europa i Polska?

Morze polskie.JPG

Kontynent Polski?

Jak powszechnie wiadomo, 23 marca 2017 roku o godzinie 9:39 Polska oderwała się od reszty Europy i popłynęła w stronę Oceanu Atlantyckiego. Wywołało to spór wśród geografów na całym świecie. Polacy domagają się ogłoszenia Polski kontynentem, jednak geografowie dążą do uznania Polski największą europejską wyspą. Mimo to, prawdopodobnie od przyszłego roku dzieci w polskich szkołach będą się uczyły o Polsce jako o „najmłodszym kontynencie”.

[edytuj] Zobacz też

Nasze strony
Przyjaciele