Kotlet schabowy

Schab.jpg

Ulubiony schab członków Firmy i ich słuchaczy

Kotlet schabowy – płaski kawałek martwej świni, czasem usmażony, ulubione danie Polaków.

[edytuj] Składniki i przyrządzanie

Pospolity schabowy to nic innego jak kawałek prosiaka wieprzowiny, panierowany bułką tartą (czasem dodaje się mąkę, niektórzy dodają jajca). Smaży się tą niebanalną mieszaninę na oleju przez ok. 15 min. Najczęściej podawany jest z ziemniakami/pyrami/kartoflami/czy co tam jeszcze, a także z kapustą kiszoną lub ogórkami kiszonymi. Świeże, zielone mięso można dostać praktycznie w każdych delikatesach na terenie Polski.

[edytuj] Schabowy w Polsce

Schabowiec jest to ulubiony (bo czasem jedyny) posiłek narodu polskiego. Niezwykle zapracowana pani domu poświęca blisko kwadrans pół godziny dziennie na przygotowanie tego rarytasu, by później podać go skatowanemu po kolejnym dniu pracy mężowi. Schaboszczak jest także popularną zagryzką do różnych napojów.

[edytuj] Trudne chwile

W chwili obecnej jedzenie schabowego jest dość ryzykowne, ponieważ cały świat ogarnęła pan-/epi-/srepi-demia świńskiej grypy aha1en1. Z tego powodu miliony osób na całym świecie w całej Polsce cierpią z powodu głodu. Co roku świńska grypa zabija mniej (!) osób niż grypa normalnego typu, ale to i tak mało istotne, bo „świńska grypa” brzmi paskudnie i ludzie się tego boją.

Nasze strony
Przyjaciele