FANDOM

Ten artykuł znajdziesz na nowej Nonsensopedii [[pl:Król|tutaj].

Lemur Król Julian

Przykładowy król

Król – pan i władca, dany narodowi przez Boga, najczęściej zajmujący się siedzeniem na tronie i gapieniem się w sufit lub uśmiechaniem się do zagranicznych królów, prezydentów i premierów. Przypadki królów naprawdę rządzących państwami są w dzisiejszych czasach marginalne.

Sposoby wybrania króla edytuj

Król ziemniak

Narodziny prawdziwego króla

  • Monarchia dziedziczna – najmniej ciekawa metoda. Po śmierci ojca nowym królem zostaje po prostu ktoś z rodziny, zwykle najstarszy syn. Przykłady: Polska, Hiszpania.
  • Monarchia elekcyjna (znana także jako Jak Rozdać Milion Kilometrów Kwadratowych Sąsiadom w Jakieś 200 Lat) – ludzie zbierają się i demokratycznie wybierają nowego władcę spośród samych siebie. Dawniej przy tej okazji zdarzały się ustawki i przypominało to sejm, dzisiaj wygląda to raczej jak zwykłe wybory lub panowie elektorzy są zbyt stateczni i spokojni. Nieumiejętne wybory kosztują zwykle kawałek kraju, ale kto by się tym przejmował, to już problem dla potomków. Przykłady: Polska, Watykan.
  • Wojna domowa – najfajniejszy sposób. Wszyscy walczą przeciwko wszystkim, a ten, kto pierwszy dorwie się do stolicy, zostaje nowym królem (lub innym władcą o podobnych możliwościach, lecz pod inną nazwą – to już zależy od poglądów). Taki monarcha zwykle nie utrzymuje się przy władzy zbyt długo. Przykłady: Polska, Anglia.

Inne nazwy króla edytuj

  • Cham Chan – mongolska wersja króla, poza tym, że prawdopodobnie państwo jest słabe i leży na stepie, nic nie daje;
  • Car – rosyjska wersja króla, poza tym, że brzmi jak „cesarz”, nic nie daje;
  • Emirarabska wersja króla, która nic nie daje;
  • Sułtan – islamska wersja króla, która nic nie daje;
  • Kalif – islamska wersja króla, dawała władzę nad wszystkimi muzułmanami, obecnie nie istnieje;
  • Papież – katolicka wersja króla, która daje nudny pałac bez możliwości montażu jacuzzi oraz kasę z datków i problemy z niedoszłymi papieżami.