Kruk

Kruk

Daltonizm Kruków

Kra! Kra! Kra!

Kruk o tym artykule

Krukptak z rodziny krukowatych, spotykany w Europie. Ze względu na swoje ubarwienie kojarzony, w zależności od preferowanej opcji politycznej, z szatanistami lub Klerem. Kruki są bardzo inteligentne, w przeciwieństwie do ptaków drapieżnych, albowiem zamiast uganiać się w pocie piór za jakimiś zającami czy innym surowym mięsem, spożywają łatwo dostępne i bardzo aromatyczne ścierwo.

[edytuj] Nazewnictwo

Niemieckie kruki są zwyczajowo nazywane Krük (czyt. kryk) (l. mn. - Krüken). Kruki żyją w symbiozie z gatunkami „krukopodobnymi” takimi jak śfistakus wredotus, lenus pospolitus czy Wiśnius kowalakus, ciarny woron.

[edytuj] Ciekawostki

Kruki są ulubionymi (z wyjątkiem wilków) zwierzątkami skandynawskiego boga Odyna. Podobno otaczał się on całymi chmarami kruków. Podejrzewa się, iż miało to jakiś związek z brakiem jednego oka, jednak inna teoria głosi, że jest to raczej związane z rzadkim rodzajem zboczenia zwanym avifilią czyli potrzebą wyładowania seksualnego na ptakach. Najlepiej dużych, czarnych i oblepionych szczątkami organicznymi i jakąś ciemną, śmierdzącą mazią.

[edytuj] Kruki w Polsce

Kruki jak na złość (lub może na szczęście) unikają tereny Polski, a kraczące w naszych polskich eko-parkach ptaszyska to nasi przyjaciele gawrony i ich żony wrony, nasyłane przez samych ich kuzynów kruków, ponieważ „gdzie kruk nie może tam gawrony pośle”. Z zaufanych źródeł wiadomo, że wyjątkowo niebezpieczny okaz występuje na terenie Borów Tucholskich. Można go rozpoznać po wyjątkowo trójkątnym dziobie oraz pomarańczowym upierzeniu. Występują u niego problemy z rozróżnianiem kolorów. Szczególnie tych, których odcień zbliżony jest do czerwonego.

[edytuj] Kruk w metaforach i przysłowiach

  • Kruk krukowi oka nie wykole;
  • Lepszy kruk w garści, niż gołąb na grzędzie;
  • Gdzie kruków sześć, tam będzie grillowanie i wódy chlanie;
  • Gdzie koks nie może, tam kruka pośle.
Nasze strony
Przyjaciele