FANDOM

Błędem krytycznym (ang. fatal error) nazywamy taki błąd, którego w danym momencie najmniej się spodziewamy i który w tymże momencie narobi najwięcej szkód (zgodnie z Prawami Murphy'ego). Często o wystąpieniu błędu krytycznego w systemie Windows informuje nas czczony przez sektę Gates'ów niebieski ekran (ang. blue screen), chociaż czasami po prostu pojawia się okienko informujące użytkownika o błędzie, żeby po chwili komputer się wyłączył (ta wiadomość ulegnie wyłączeniu za 3..2..1..).

Najczęstsze powody występowania błędów krytycznych edytuj

Computer-kitten

Jeden z wielu powodów błędów krytycznych

  1. Całkowity brak powodu. Nawet sam Gates nie wie, czemu takowy błąd zaistniał. Powoduje proporcjonalnie najwięcej szkód.
  2. Użytkownik tyle razy wcisnął kombinację klawiszy Ctrl+Alt+Del, że komputer na dobrą sprawę przestał je liczyć i pokazał 'Blue Screen'.
  3. Zdesperowany użytkownik tyle razy próbował wprowadzić hakowany cd-key programu Micro$oftu, że Windows w ramach upomnienia skasował wszystkie dane na dysku twardym.
  4. Fatal Error po wykorzystaniu programu ScanDisc. Windows kasuje wszystkie pliki, oprócz tych uszkodzonych, co powoduje do oczywistego pojawienia się Błędu Krytycznego bądź całkowitego wyłączenia sprzętu.
  5. Użytkownik znęca się fizycznie i psychicznie nad sprzętem, na którym pracuje system Window$.

Podział błędów krytycznych edytuj

Błędy krytyczne dzielimy na kontynuowane (po wystąpieniu których system może nadal działać) i niekontynuowane (po których system się wiesza). Bardzo łatwo można je rozpoznać po kolorze, jednak w rzeczywistości tylko nieliczni posiedli tę wiedzę.