Księżyc

Disambug Ten artykuł dotyczy naturalnego satelity Ziemi. Zobacz też Naturalny satelita – ogólne określenie księżyca.
Faza Księżyca
Faza księżyca

Komu ty jedziesz? Jadę księżycowi.

Juliusz Słowacki o Księżycu

Księżyc (łac. Luna) – obiekt emitujący światło, kiedy go nie widzisz. Pojawia się i znika o nieregularnych porach. Jest ważniejszy od Słońca, ponieważ Słońce świeci, gdy jest jasno, a Księżyc – gdy jest ciemno.

Księżyc miewa fazy i są one zwane fazami Księżyca.

[edytuj] Burzliwa historia

Księżyc zawsze żył tak, jakby nie żył. Nigdy, przenigdy nie opuścił stanowiska pracy, by wybrać się do baru czy gdziekolwiek indziej. Wzorowy pracownik, główny bohater wielu niesamowitych książek dla młodzieży w wieku 13–16 lat, jak „Pan Kleks i jego Wielka Wyprawa”, czy „Dobra Wróżka z Księżyca”. Kto by pomyślał, że wielomilionowy porządek zostanie zburzony?! Któregoś - tam - roku pewien Leszek i pewien Jarek dopuścili się brawurowej próby kradzieży Księżyca. Nie znamy przebiegu tamtych wydarzeń, jednakże Księżyc obronił się chyba sam, powodując negatywne zmiany w mózgach agresorów.

[edytuj] Galeria

Nuvola apps kmoon To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny astronomii. Jeżeli będziesz pierwszym człowiekiem na Marsie – rozbuduj go.

Nasze strony