FANDOM

Księga Mozilli (Pradawna Księga Mądrości Ludzkiej, Księga Jaszczurza) – internetowa księga, którą mogą czytać tylko dumni posiadacze Netscape Navigator i Mozilli Frajerfox. Jej Pradawne Strony Mądrości Ludzkiej są czerwone, natomiast Pradawna Czcionka Mądrości Ludzkiej jest biała i wyraźnie ozdobna. Żeby móc czytać zawarte w niej Pradawne Mądrości Ludzkie trzeba wpisać w wyżej wymienionych przeglądarkach about:mozilla. Prawdopodobnie jest to element propagandowy Onych. To na jej podstawie powstała Biblia. Potwierdzeniem może być budowa obu dzieł. Innym przykładem jest to, że w obu przypadkach podawane są sigla[1]

Księga Mozilli, rozdział 2, werset 10 edytuj

A Bestia nadejdzie otoczona gęstą chmurą wściekłości. Dom niewiernych zostanie zrównany z ziemią, a oni sami smażyć się będą w piekle. Ich znaczniki będą migać aż do końca świata.

Księga Mozilli, 12:10[2]

Bestią jest Mozilla, która wkurCenzura2 chce rozpieprzyć dom niewiernych, czyli Netscape za wprowadzenie znacznika <blink>, który wszystkich wkurCenzura2.

A imię Bestii niechaj będzie legion. Liczba jej niechaj tysiąc tysięcy razy zwiększona zostanie. Stukot milionów klawiatur niby burza ogromna niechaj obejmie ziemię, i niech zadrżą poplecznicy Mammona

Księga Mozilli, 3:31

Tu chodzi o to, że Navigator uwolnił swój kod źródłowy i liczył na to, że przez to dołączy do niego legion programistów. Z kolei Mammon to Micro$hit.

I tak oto w końcu upadła Bestia, a niewierni uradowali się. Nie wszystko jednak zostało stracone, albowiem z popiołów powstał ptak przeogromny. Ptak spojrzał z góry na niewiernych i uderzył w nich ogniem i gromem. Oto bowiem Bestia odrodziła się z mocą odnowioną, a słudzy Mammona przyklękli przerażeni.

Księga Mozilli, 7:15

Sednem cytatu jest to, że Mozilla odpadła od Netskejp Komunikejszyn Korporejszyn. Ptak i Ogień to Mozilla Firebird[3], a Ptak i Grom to Mozilla Thunderbird[4].

Żywioły walczyły i zesłały armię Mammona do wewnętrznego świata. Skryba ukończył mistyczny pergamin, pozwalający wierzącym zapłakać nad nową wizją Ziemi. Długo po gromie i ogniu, nadeszło słońce oraz długo wyczekiwana tęcza…

Księga Mozilli, 8:23

To tak, Żywioły i Armia Mammona to Internet Exploder i Microsoft Live, a Grom, Ogień i Słońce to kolejno Thunderbird, Firefox i Sunbird.Natomiast Długo wyczekiwana tęcza… jest największą zagadką ludzkości.

I tak spojrzał Stwórca na odrodzoną bestię i zobaczył, że była ona dobra.

Księga Mozilli, 8:20

Tutaj Netscape pojmuje, że Firefox to nie Zło Wcielone

I kiedy Bestia wzięła pod swe panowanie czwartą część Ziemi, ćwierć setki siarczystych ptaków wzleciało z Otchłani. Ptaki przeleciały nad setką gór i odnalazły dwudziestu czterech mędrców pochodzących z gwiazd. I tak oto zaczęło się. Wierni odważyli się słuchać, następnie chwycili pióra i odważyli się tworzyć. Na koniec znaleźli odwagę, aby zanieść swe dzieło całej ludzkości. Głosząc hasła wolności i krusząc kajdany, ptaki przyniosły wszystkim wyzwolenie.

Księga Mozilli, 11:1

Idzie o to, że kiedy Firebird miał więcej użytkowników niż Navigator to Wierni, czyli użytkownicy zaczęli tworzyć swoje strony. Otchłań to Internet, a Dwudziestu czterech mędrców to lud tworzący strony WWW.

Mammon spał. A odrodzona Bestia potęgę swą na Ziemi budowała, a liczby jej wyznawców rosły w legiony. I przemówili poprzez Czas i plony w gorejącym ogniu poświęcone, a z przemyślnością lisią to uczynili. I tak oto nowy świat zbudowali, na obraz swój i podobieństwo, jako w świętych słowach przyrzeczone było, a o Bestii owej dzieciom swym powiadali. A gdy Mammon zbudził się, nikim innym nie był niźli naśladowcą.

Księga Mozilli, 11:9

Microsoft nic nie robił. Coraz więcej ludu używa jeszcze Firebirda. Zmiana nazwy na Firefox. Jak Micro$hit zaczął coś robić, to się okazało, że robi plagiat.

Bliźnięta Mammona były skłócone. Ich wojowanie zanurzyło świat w nowej ciemności, a Bestia wstręt czuła do ciemności. Prędko poruszać się zaczęła i urosła w siłę, i rozeszła się po świecie, i rozmnożyła. I przyniosły bestie ogień i światłość, które rozjaśniły ciemność.

Księga Mozilli, 15:1

Internet Explorer i Microsoft Live miały spięcia. Wtedy jeszcze więcej ludu zaczęło ściągać już Firefoxa.

Przypisy

  1. Te małe literki i cyferki za cytatem
  2. Właśnie to są sigla
  3. Wczesna nazwa
  4. Czyli poczta