Lech Poznań

Disambug Ten artykuł dotyczy klubu piłkarskiego. Zobacz też hasła o tym samym skrócie.
Stadion.Lecha.lata90

Stadion Lecha w Poznaniu (ten z prawej, z lewej należy do Odlewu)

Idziemy na majstra!

Kibice Lecha przed każdym następnym sezonem

Idziemy na majstra! Wężykiem, wężykiem…

Kibice w trakcie tegoż sezonu

Za rok to my zdobędziemy majstra!

Kibice Lecha po każdym przegranym z Legią Warszawa mistrzostwie

A Wisła? Wisła to będzie oglądać nasze plecy!

Piotr R. przed rozpoczęciem sezonu 2008/2009

Przyznaję się – to moja wina, że sobie stołem nogę w domu połamał!

Franz Smuda o pladze kontuzji w Lechu

Lech-zdech Kolejorz!!!

Życzliwi kibice o Lechu Poznań

Co ziemniaku? – Inter Baku!!!

Życzliwi kibice o ostatnich dokonaniach Lecha[1]

Co walisz ten autobus, pało jebana?

Łukasz Trałka o kibicach Lecha

KKS[2], Lech Poznań (ur. 19 marca 1922 jako Lutnia Dębiec, od 16 stycznia 1957 KS Lech Poznań, wcześniej Amica Wronki) – klub piłkarski z Poznania z siedzibą w Poznaniu.

Przez chwilę polscy kibice polubili ich za parę niezłych meczów w Lidze Europy, lecz teraz znów każdy podwórkowy znawca futbolu będzie mówił, że Lech jest słaby, ale to i tak wystarcza na naszą jeszcze słabszą ligę.

[edytuj] Kibice

Uchodzą za najgorszych w Polsce (głównie w Warszawie). Nie dość, że drastycznie zniżają frekwencję w Ekstraklasie, to jeszcze oprawy tworzone przez ich ultrasów podnoszą reputację całej ligi (co nie podoba się w Warszawie). Również pseudokibice (nie) trzymają poziomu, gdyż od wielu lat stadion Lecha uchodzi za jeden z najbezpieczniejszych w Polsce. Kibice Lecha nienawidzą Legii Warszawa[3] bardziej, niż ICF nienawidzi Millwall.

W światku kibicowskim znani są pod pseudonimami „kibice sukcesu”, ponieważ duża frekwencja na meczach tej drużyny objawiła się dopiero, gdy Lech Poznań zaczął grać o coś więcej niż kilo gwoździ. Inne pseudonimy to „pyry”, „leszki”, „kuchenki”, oraz „słowiki” i „chórzyści”, ze względu na zamiłowanie do muzyki.

Czasami na wyjazdach kibice Lecha rzucają (zapewne z nudów) sztucznymi ogniami w sektory rodzinne lub demolują płoty z barierkami – w co jako pierwsi zaczęli się bawić kibice Wisły Kraków, rzucając racami w trybuny na Bułgarskiej, co później kibice Lecha praktykowali na Reymonta[4].

Znani ze sztamy z Arką Gdynia i Cracovią Kraków. Kiedyś przyjaźnili się z Zagłębiem Lubin, zgoda minęła ponieważ kibice Lecha pomylili Zagłębia i na meczu zaczęli wyzywać Legię i Zagłębie Sosnowiec. Kibice Osoby w niebieskich koszulkach uważają się za mistrza majstra Polski, bo nie uznają Legii Warszawa za Polskę. Mówiłem już, że tego klubu bardzo nie lubią?

[edytuj] Działacze

Wciąż nie mogą się zdecydować, czy są jeszcze Lechem, czy już Amicą. Przedstawiciele tzw. Wiary Lecha, oraz klubowi dysydenci, przekonują wszystkich, że to wciąż Lech, jednak po aferze związanej z ustawianiem meczów przez Lecha zmienili swoje zdanie, twierdząc, że oni kontynuują działalność KKS Amica i nie można ich karać za działalność korupcyjną WKP Lech. Właścicielem jest Rutkowski, jednak nie ma takiego nosa do inwestycji jak do spraw kryminalnych.

[edytuj] Kadra

[edytuj] Bramkarze

  • Jasmin Burić – gra z numerem 1 i jest blondynem, na tym kończą się jego akta.
  • Matúš Putnocký – jeden z najlepszych bramkarzy Ekstraklasy. Chociaż ostatnio i on wpuszcza większość piłek, które lecą na bramkę.
  • Miłosz Mleczko – bramkarz wychowany przez akademię. Do tej pory wsławił się wyrywaniem dupeczek na Tinderze tektem "jestem piłkarzem Lecha Poznań".

[edytuj] Obrońcy

  • Robert Gumny – utalentowany prawy obrońca, następca Tomasza Kędziory. Chudy jak szczypior, biega szybko, celnie podaje, ciężko trenuje. Prawdopodobnie wyrośnie na porządnego piłkarza.
  • Lasse Nielsen – przedstawia się tylko nazwiskiem. Jego najlepszym skillem jest wyjęcie części uzębienia.
  • Nikola Vujadinović – przyszedł z Osasuny Pampeluna, która spadła z Premiera Division. Pograł kilka meczów, złapał kontuzję i zniknął z radaru. Plusem jego transferu jest transfer jego trzech sióstr[5]
  • Vernon DeMarco Morlacchi – argentyński środkowy obrońca. Nie grał wiele, wsławił się sprokurowaniem kretyńskiego karnego i czerwoną kartką w meczu zespołu rezerw.
  • Volodymyr Kostevych – podejrzany o bycie banderowcem [6] lewy obrońca. Niby dobry w obronie i w ataku a liczby ma słabe.
  • Rafał Janicki – wypożyczony z Lechii środkowy obrońca. Co 2 mecze łapie kontuzje.
  • Tymoteusz Puchacz – młody lewy obrońca. Nie dostał szansy ale wiadomo, że na portalu fanowskim Lecha pisze peany na swoją cześć i ciśnie po DeMarco i Kostevychu.
  • Marcin Wasi(e)lewski – prawy obrońca. Nawet dawał radę gdy Kędziora nie mógł grać a Gumny był na wypożyczeniu. Ma tatuaż na lewej ręce i jest niski.
  • Emir Dilaver – ściągnięty jako prawy obrońca, gra jako środkowy, a może jeszcze grać jako środkowy pomocnik defensywny. Całkiem "solić plejer".

[edytuj] Pomocnicy

  • Łukasz "pałka" Trałka – ma 33 lata, a jest już łysy. Przez ostatnie 5 lat nauczył się podawać – co prawda, do przeciwnika – ale zawsze coś. Znany również z dobrego stosunku na linii piłkarz – kibice. Stracił opaskę kapitańską po odebraniu telefonu w szatni[7].
  • Szymon Pawłowski – przyszedł z Zagłębia jako gwiazda. Rzekomo najlepiej wyszkolony technicznie polski skrzydłowy[8]. Wypożyczony do Bruk-Bet Termaliki.
  • Darko Jevtić – serbski Szwajcar[9], niekiedy gra całkiem nieźle, ale wtedy łapie kontuzje albo trener rzuca go na skrzydło gdzie traci formę.
  • Maciej Gajos – mecz dobry przeplata meczem beznadziejnym, grając jeszcze w Jagielloni wsławił się wykonaniem karnego w stylu Ramosa. Jest kapitanem mimo posiadania charyzmy godnej pękniętej płyty chodnikowej.
  • Dariusz Formella – strzelił gola Legii w 2014 roku i tak jakoś jedzie na tym, nie potrafi dośrodkować ani przedryblować. Wypożyczony do Pogoni Szczecin.
  • Abdul Aziz Tetteh – wielki luj mogący grać na tej samej pozycji co Trałka, już w swoim debiucie w Ekstraklasie skasował kitajca z Pogoni, za co nie dostał czerwonej kartki. Niekiedy odcina mu prąd i popełnia brutalne faule. Poza boiskiem pomaga dzieciom w Afryce i wrzuca motywujące teksty na serwisy społecznościowe.
  • Jakub Moder
  • Maciej Makuszewski – spec od robienia wiatrów tak jak TurboGrosik. Często faulowany, niekiedy dokłada od siebie;
  • Mihai Răduţ – jest prawie rok w klubie i praktycznie ani razu nie pokazał potencjału jaki to niby posiada. Nosi fatalne stylówy i wrzuca na instagram poważne rozterki "Co kupić w maku?".
  • Nicklas Bärkroth – szwedzki Limahl, kolejny ekspert od wiatrów. Jest rekordzistą szwedzkiej ligi – debiutował już jako 15-latek. Podobno bardzo utalentowany, ale nie raczył tego pokazać.
  • Kamil Jóźwiak – ostatnio zasłynął cyrkiem z przedłużeniem kontraktu. Utalentowany skrzydłowy, jeden z lepszych zawodników aż do momentu odstawienia go od składu, z powodu robienia problemów z przedłużeniem kontraktu.
  • Radosław Majewski – vel kalesoniarz[10], niby jeden z niewielu, który potrafi zagrać dobrą prostopadłą piłkę, ale rzadko kiedy chce to robić, bo woli grać pod siebie.
  • Deniss Rakels – były piłkarz Cracovii, wypożyczony do końca sezonu. Ma dużo tatuaży i w meczu z Utrechtem nie trafił z 2 metrów do pustej bramki. Ostatnio udało mu się odnotować asystę czy nawet dwie.
  • Mario Šitum – Chorwat, u którego widać "kwalitet", ale zbyt często gra pod siebie i nie ma najlepszych liczb. Wypożyczony z Dynama Zagrzeb, cena wykupu: milion euroszekli.

[edytuj] Napastnicy

  • Nicki Bille Nielsen – legenda poznańskich budek z kebabami. Więcej baluje niż trenuje. Prawdopodobnie uczył Mleczko jak wyrywać dupeczki na Tinderze, bo sam chwali się w serwisach społecznościowych swoimi podbojami. Pozytywny człowiek, ale do grania w piłkę się nie nadaje.
  • Christian Gytkjær – król strzelców ligi norweskiej, parę bramek strzelił, trochę setek spartolił. W meczu z Utrechtem strzelił ze spalonego jak z Poznania do Trondheim. Najbardziej znany ze zdjęcia, na którym włożył penisa w puchar. Ci Duńczycy są jacyś inni...
  • Dawid Kurminowski
  • Paweł Tomczyk – wypożyczony do Podbeskidzia, gdzie strzela bramki, a w Poznaniu Nicki się snuje bez celu po boisku[11].

[edytuj] Trener

  • Nenad "to jest cirkus" Bjelica – trener znany z kłótni z sędziami i krytykowania systemu Video Assistant Referee. Przez ponad rok "nic jeszcze nie wygrał"[12].

[edytuj] Inne nazwy

  • Kolejorz;
  • Zdech Poznań;
  • Ziemniaki;
  • Kuchenkorz;
  • Parówkorz;
  • Kuchenki;
  • Parówy;
  • Amica Wronki;
  • Lokomotiw Poznań
  • Pyrlandia.
  • Lech XVI.

Przypisy

  1. Zapewne chodzi o porażkę i wymęczony awans w karnych z jakimś zespołem z Azerbejdżanu
  2. Oficjalne rozwinięcie skrótu: Kibolski Klub Sportowy, od Kiboli
  3. Podobno Legia pokradła kiedyś Lechowi paru piłkarzyków
  4. No cóż, jak się nie ma mózgu, to się kopiuje
  5. powaga - http://cdn1.se.smcloud.net/t/photos/t/633819/julijana-sarac-milica-vujadinovic-i-emilija-vujad_28197709.png
  6. czemu zaprzeczył w wywiadzie
  7. jaaaasne
  8. Ale wszystko to niweluje brakiem myślenia w trakcie meczu
  9. albo odwrotnie
  10. bo podciąga getry aż do spodenek
  11. bo jak ma biegać po przyjęciu kebaba i zapicia piwkiem?
  12. za to przegrał Puchar Polski z Arką Gdynia i dał się wycyckać ze srebra Ekstraklasy prowadząc 2:0 w Białymstoku
Nasze strony
Przyjaciele
W innych językach