Literatura

Printing2 Walk of Ideas Berlin.JPG

Literatura ciężka

Książki dla dzieci.jpg

Dziecięca literatura

Jak ma zachwycać, skoro nie zachwyca?

Witold Gombrowicz, Ferdydurke

Literatura klasyczna jest nieczytana, a literatura współczesna - nie do czytania.

Oscar Wilde

Literatura – zbiór książek, pisanych w różnych językach i na każdy temat. Nauczana w szkołach, po ich ukończeniu najczęściej zapominana.

[edytuj] Podział literatury

Literatura dzieli się z grubsza na piękną, użytkową i bezużyteczną. Można (tylko po co?) podzielić ja na lirykę, epikę i dramat. Podział ten występuje jedynie w szkołach, trudno szukać go na półkach księgarskich i bibliotecznych.

[edytuj] Literatura piękna

Wbrew nazwie, najczęściej nie jest piękna, a przede wszystkim obowiązkowa, zwłaszcza w szkole i na maturze pod postacią lektury. Pięknie opisuje najwspanialsze momenty ludzkiego życia: samobójstwa, wojny, zdrady małżeńskie lub problemy egzystencjalne. Stanowi przedmiot zachwytu Kazimiery Szczuki w programach telewizyjnych.

[edytuj] Literatura użytkowa

Służy najczęściej jako podpałka w piecach, materiał do mycia okien, bądź do wykorzystania w warunkach toaletowych. Do niedawna nadawały się do tego dzieła Lenina, gdyż były drukowane na miękkim papierze. Inny rodzaj literatury użytkowej to poradniki, opisujące najczęściej rzeczy niemożliwe lub trudno wykonalne.

  • Jak zarobić pierwszy milion nie kradnąc go;
  • Jak zrozumieć współczesną politykę polską;
  • Harry Potter.

[edytuj] Literatura informatyczna

Ogół książek pisanych o komputerach, programach komputerowych i informatyce. Z reguły tego typu literatura dzieli się na dwa rodzaje: oczywistą, zawierającą z reguły rzeczy wiadome nawet dla dzieci Neostrady, głównie screenshoty z Tibii oraz niezrozumiałą, nie do ogarnięcia nawet dla studentów informatyki. Z tego powodu jest niekupowana, gdyż łatwo ją zastąpić równie mało zrozumiałymi instrukcjami z helpa.

Nasze strony
Przyjaciele