Long Live Rock 'n' Roll

Long Live Rock 'n' Roll
Wykonawca Tęcza
Wydany 1978
Gatunek hard rock
Długość zdecydowanie za krótki
Wytwórnia Wiele Drzwi Records
Producent Martin Birch
Następny Album Na glebę!!!
Poprzedni Album Wstanie

Long Live Rock 'n' Roll – trzeci album Rainbow i zarazem ostatni warty uwagi. Potem Ronnie poszedł się produkować do Black Sabbath, a Ritchie przyjął na jego miejsce jakiegoś jełopa bez wyrazu.

[edytuj] Lista utworów

  1. Long Live Rock 'n' Roll – tytułowy, wpadający w ucho utwór. Rob Halford zobowiązał się go kiedyś zaśpiewać, ciekawe czy dotrzyma słowa.
  2. Lady of the Lake – kolejny rock 'n' roll. Tym razem mamy jednak z rzyci wzięty tekst o Pani Jeziora.
  3. L.A. Connection – tym razem również jest to rock 'n' roll, ale tym razem Ronnie szuka pociągu do Los Angeles.
  4. Gates of Babylon – wreszcie coś, co nie jest rock 'n' rollem. Tym razem mamy klimaty pustynne i Szatana czającego się za węgłem.
  5. Kill the King – miało być Zabić cara, ale że ciężko byłoby to zaśpiewać zdecydowano się na króla. Utwór szybki i zrywny jak proletariat, który reprezentuje.
  6. The Shed (Subtle) – piosenka o zaprawdę niejasnym przesłaniu. Dziękujmy jednak Ritchiemu za to, że jest.
  7. Sensitive to Light – Ronnie śpiewa o tym, że jest za miękki dla światła cokolwiek to znaczy. Jeden z ładniejszych utworów na płycie.
  8. Rainbow Eyes – w pewnym stopniu kalka wcześniejszego Catch the Rainbow (bo po co się wysilać?) tylko, że tu mamy jeszcze orkiestrę symfoniczną.

[edytuj] Twórcy

  • Ritchie Blackmore – gitara, gitara z czterema strunami, narzekanie
  • Ronnie James Dio – wokal, satanizm
  • Cozy Powell – perkusja i różne takie
  • David Stone – klawisze i pianino
  • Bob Daisley – gitara basowa w tych żywszych utworach

Dodatkowo Ritchie zatrudnił sobie do pomocy jakichś Niemców, którzy imitowali orkiestrę symfoniczną.

Nasze strony
Przyjaciele