FANDOM

Disambug Ten artykuł dotyczy austriackiego komunisty. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.

Ludwig Wittgenstein (ur. 26 kwietnia 1889 w Wiedniu, zm. 29 kwietnia 1951 w Cambridge) – austriacki filozof.

Wstępne wiadomości edytuj

Wittgenstein był, gdyż zmarł, sławnym filozofem. Jego życie jest faktem. A fakt jest istnieniem stanu rzeczy. Bycie Wittgensteina jest istniejącym stanem rzeczy. W zasadzie było, gdyż Wittgenstein zmarł. Życie Wittgensteina jest faktem negatywnym od 60 lat.

Młodość edytuj

Wittgenstein był młody, a nawet urodził się, potem urósł. Młodość Wittgensteina jest faktem. Po nieokreślonym czasie młodość zanikła i przerodziła się w dorosłość.

Dorosłe życie edytuj

Wittgenstein przeżył swe dorosłe życie, a na starość zmarł. Śmierć Wittgensteina jest faktem, nie jest zaś epizodem życia Wittgensteina. Śmierci się nie doświadcza.

Filozofia Ludwiga edytuj

Filozofia Ludwiga dzieli się na dwa okresy, kolejno okres wczesny i, uwaga, – późny.

Podsumowanie edytuj

Ten artykuł wnosi jasność przez to, że kto go rozumie, rozpozna go w końcu jako niedorzeczny; gdy przez niego — po nim — wyjdzie ponad niego. (Musi niejako odrzucić drabinę, uprzednio po niej się wspiąwszy.) Musi ten artykuł przezwyciężyć, wtedy świat przedstawi mu się właściwie.

Socrates To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny filozofii. Jeśli zastanawiasz się, czemu białe nie jest czarne – rozbuduj go.