Luksemburg

Luksemburg
Stolica Luksemburg (łatwo się nauczyć, co?)
Ludność mieszanina każdego narodu
Język urzędowy niemiecki, na wszelki wypadek...
Ustrój demokracja
Religia chrześcijaństwo każdej maści
Waluta euro
 
Polish Rap'o Tede(02:22)
Luksemburski Tede, polski patriota

Wielkie Księstwo Luksemburga – jedno z jednocześnie najmniejszych i najbogatszych państw Europy i świata. Jest małe, ale na tyle duże, żeby miało prawo nazywania się wielkim i aby było zaznaczane na mapie Europy.

[edytuj] Struktura państwa

Na czele państwa stoi Wielki Morel wybierany w wyborach nierównych, niepowszechnych i tajnych, o których nikt, włącznie z ONZ i obywatelami, nie ma pojęcia. Prawo głosu mają obywatele powyżej 22 roku życia. Morela wybiera się co 4 lata, a potem obala się go w corocznym Obalaniu. Zwyczaj obalania przyszedł ponoć z Polski. Konstytucja Luksemburga została zbudowana w oparciu o kodeks etyki hutnika i jako taka stanowi podstawę wszelkich nieporozumień. Bono przejeżdżając przez Luksemburg wytrzymał całą drogę bez mrugnięcia okiem i bez oddychania. Chodzą też słuchy, że całą drogę jednocześnie rozmawiał przez telefon.

[edytuj] Waluta

Walutą tego państwa są Frankowie Luksemburscy, z wypalonym na klacie portretem czcigodnego JKM Księcia. Niestety, wiąże się z tym wiele uniedogodnień:

  • portfele muszą być duże, więc taki Bill Gates musi zamiast portfela zabrać cały samolot;
  • Frankowie wymagają stałego karmienia;
  • nie można ich dać na lokatę, na fundusz inwestycyjny też nie.

Frank wart jest trzy i pół, a w porywach to i sześć.

[edytuj] Stosunki z Polską

Luksemburg wywarł wielki wpływ na polską gospodarkę i na emigrację, otwierając swoje rynki pracy na Polaków. Niestety, Luksemburg ma lekko ograniczoną liczbę imigrantów, których może przyjąć. Najwybitniejszą postacią w stosunkach polsko-luksemburskich była Róża Luksemburg.

[edytuj] Zobacz też

Crystal earth To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny geografii. Jeżeli kiedykolwiek widziałeś to miejsce – rozbuduj go.

Nasze strony