Luksemburg

Luksemburg
Stolica Luksemburg (łatwo się nauczyć, co?)
Ludność mieszanina każdego narodu
Język urzędowy niemiecki, na wszelki wypadek...
Ustrój demokracja
Religia chrześcijaństwo każdej maści
Waluta ojro
 
Obejrzyj ten film na YouTubie
Luksemburski Tede, polski patriota

Luksemburg (Wielkie Księstwo Luksemburga) – jedno z jednocześnie najmniejszych i najbogatszych państw Europy i świata. Jest małe, ale na tyle duże, żeby miało prawo nazywania się wielkim i aby było zaznaczane na mapie Europy.

[edytuj] Struktura państwa

Na czele państwa stoi Wielki Morel wybierany w wyborach nierównych, niepowszechnych i tajnych, o których nikt, włącznie z ONZ i obywatelami, nie ma pojęcia. Prawo głosu mają obywatele powyżej 22 roku życia. Morela wybiera się co 4 lata, a potem obala się go w corocznym Obalaniu. Zwyczaj obalania przyszedł ponoć z Polski. Konstytucja Luksemburga została zbudowana w oparciu o kodeks etyki hutnika i jako taka stanowi podstawę wszelkich nieporozumień. Bono przejeżdżając przez Luksemburg wytrzymał całą drogę bez mrugnięcia okiem i bez oddychania. Chodzą też słuchy, że całą drogę jednocześnie rozmawiał przez telefon.

[edytuj] Waluta

Walutą tego państwa są Frankowie Luksemburscy, z wypalonym na klacie portretem czcigodnego JKM Księcia. Niestety, wiąże się z tym wiele uniedogodnień:

  • portfele muszą być duże, więc taki Bill Gates musi zamiast portfela zabrać cały samolot;
  • Frankowie wymagają stałego karmienia;
  • nie można ich dać na lokatę, na fundusz inwestycyjny też nie.

Frank wart jest trzy i pół, a w porywach to i sześć.

[edytuj] Stosunki z Polską

Luksemburg wywarł wielki wpływ na polską gospodarkę i na emigrację, otwierając swoje rynki pracy na Polaków. Niestety, Luksemburg ma lekko ograniczoną liczbę imigrantów, których może przyjąć. Najwybitniejszą postacią w stosunkach polsko-luksemburskich była Róża Luksemburg.

[edytuj] Zobacz też

Nasze strony
Przyjaciele