Macintosh

Pierwszy komputer Mac.jpg

Pierwszy model komputera osobistego Mac, zwany potocznie „szarlotką”

Komputer Mac 2007.jpg

Komputer Mac z 2007 roku

AppleX.png

Najnowszy komputer osobisty Mac z roku 2014. Widać postęp

Macintosh (ew. Fuckintosh, Hackintosh, Macintoshit lub Macinto$h) – jabłecznik o smaku komputerowym. Jego właściciele jeżdżą wyłącznie swoimi samochodami, bo kto ma na Macintosha, ten ma i na benzynę. Komputer ten jest często wykorzystywany w projektowaniu grafiki, której żaden Pentium nigdy nie uniesie, chociaż Pentiumy są już u szczytu technologicznego rozwoju.

[edytuj] Skąd się wziął Macintosh?

Koncepcja Macintosha powstała, gdy pewien znany rosyjski inżynier i hodowca kawioru Izaac Newton postanowił odpocząć pod drzewem po ciężkim dniu picia. Kiedy tak leżał lecząc kaca na jego głowę spadła gruszka z wierzby i w tym momencie wypowiedział swoje słynne słowa: „Myślę, więc piję”. A już w chwilę później wraz ze swoją towarzyszką Marią Skłodowską-Curie stał przed kuchenką mikrofalową napędzaną polonem i czekał na efekt swojego kulinarnego eksperymentu nad jabłecznikiem.

[edytuj] No i mamy Mac

Pierwsze Macki były bardzo duże i strasznie wolne, kiedy tylko ktoś chciał na nich pracować, robił się bardzo głodny (było to spowodowane brzęczeniem wentylatorka) i natychmiast podgryzał jabłecznik. Stąd wzięło się właśnie logo firmy przedstawiające nadgryzione jabłko.

Po pierwszych niepowodzeniach firmy przyszły także następne i już po pewnym czasie o swoje upomniał się ZUS. Horrendalnie wysokie składki, problemy finansowe i przymus leczenia się na własną rękę sprawiły, że wyczerpany fizycznie i psychicznie Izaac Newton udał się do lekarza, który za marne pieniądze postawił błędną diagnozę i doprowadził do jego śmierci.

[edytuj] I co dalej?

Jeśli myślicie, że to już koniec historii, to jesteście w błędzie. Po śmierci założyciela, firmę Macintosh przejął Steve Jobs, który to wpadł na genialny pomysł umieszczenia całego komputera w monitorze, a monitor przeniósł do klawiatury, tą zaś umieścił w myszy, która przez tą operację straciła jeden klawisz.

[edytuj] Następny krok

W kolejnych latach Stefan Zawody wymyślił kolejne rewolucyjne wersje Macków i zadziwił nimi cały świat. Doprowadził tym Billa Gatesa do szaleństwa, które przerodziło się w manię zarabiania milionów na systemie M$ Windows. Przypieczętowaniem sukcesu firmy było wykupienie patentu na literę „i” oraz stworzenie takich produktów, jak iPod oraz iPhone, które podbiły rynek technologiczny.

[edytuj] Co w przyszłości?

Trwają nadal prace nad usunięciem błędu (powstałego już w pierwszych wersjach Macków), który to eliminuje zawieszanie się systemu. Ta mała niedogodność znana z systemu Windows jest największym minusem firmy i sam Steve Jobs zapowiedział, że dołoży wszelkich starań, aby go wyeliminować.

[edytuj] Dlaczego kupić?

Idioto, nie widzisz jabłuszka?! Już to powinno cię zmusić do kupna tego wspaniałego (no, może poza wadą wymienioną powyżej) urządzenia!

Poza tym, spójrz na te wszystkie seriale i filmy. Wszyscy tam używają Macków!

[edytuj] Wersje systemu jabłkowego

Na tej liście są zawarte wszystkie Maćki. Tutaj dowiesz się co znaczą wszystkie nazwy tego czegoś.

  • 10.0 Cheetah (ang. cziter) – Super wypasiona wersja jabłkowego systemu z niczym. Nawet jeżeli masz komputer z Intel Core i9-Prototype, to nie zadziała, bo ma jakąś dziwną architekturę, która jest zrobiona z tektury.
  • 10.1 Puma – sama nazwa wskazuje, zawiera buty firmy Puma.
  • 10.2 Jaguar – już w tej wersji jest gra wyścigowa z Jaguarami. Niestety działa ona w około 4.7 fps na najlepszym iMaćku Pro.
  • 10.3 Panther – widocznie panowie od wysokiej ceny i słabego sprzętu nie mają pomysłu na nazwy.
  • 10.4 Tiger – tygrysek. W tej wersji jest już symulator tygrysa i ta wersja też działa na Intelach.
  • 10.5 Leopard – wersja jabłkowego systemu, który Niemiecki Leopold z JuTuba używa.
  • 10.6 Snow Leopard (ang. Śniegowy Leopard) – ta sama wersja, tylko że w śniegu. Leopold został zasypany.
  • 10.7 Lion – od lwa. Nic nie zmienili, tylko odśnieżyli Leoparda, ale Leopard zaś zmienił się w lwa.
  • 10.8 Mountain Lion (ang. Lew z Góry) – to samo, tylko że od dzisiaj Jabłka można używać w górach.
  • 10.9 Mavericks (ang. Maniek) – system dla osób tylko z imieniem Maniek. Teraz ma "fajnom tapete".
  • 10.10 Yosemite (ang. Noszęmiske) – teraz zmienili tylko pasek na dole.
  • 10.11 El Capitan (ang. Ej Kapitan) – system dla piratów.

[edytuj] Zobacz też

Nasze strony
Przyjaciele