Makemake

Makemake.png

Jak widać niezbyt ładna

Makapaka Makemake – jedna z planet karłowatych, znana ze swej idiotycznej nazwy. Obiekt dysku rozproszonego.

[edytuj] Nazwa

Początkowo planetoidę nazwano Wielkanocny zajączek. Prawdopodobnie odkrywcy pomylili daty i nie zauważyli, że Wielkanoc skończyła się 3 dni wcześniej. Ponieważ agenci zajączka zaskarżyli twórców nazwy do sądu, trzeba było szybko wymyślić coś innego. Ostatecznie szamani z plemienia posługującego się językiem hehe programiści wymyślili nazwę „Makemake” na cześć najczęściej wydawanego polecenia podczas kompilacji „make”.

Istnieje teoria, że słowo „make” specjalnie pomylono z słowem „made”, gdyż ponoć znaleziono na planecie gigantyczny napis „Made in China”, co może zaś oznaczać, że ta planeta karłowata jest chińską Gwiazdą Śmierci bazą kosmiczną.

[edytuj] Orbita

Na pełny obieg wokół Słońca Makemake potrzebuje 306 lat. Niewiele, nieprawdaż? Robi ładne kółeczka 52 razy dalej od Ziemi, gdzie jest już ciemno, zimno i brzydko. Nie polecamy tego miejsca na wakacje.

[edytuj] Przeróżne właściwości

Ma 1460 km średnicy (Ziemia ma 12742 km), ale astronomowie i tak twierdzą, że jest wielka. Kłócą się o to, jak szybko Makemake obraca się wokół własnej osi. Jedni twierdzą, że robi to w ciągu siedmiu godzin z hakiem, a ci drudzy sądzą, że robi to w 22 godziny. Sądzimy, że planecie to nie robi żadnej różnicy. Księżyców brak, słaba atmosfera. Tylko temperatura robi wrażenie, bo to -243.15 stopni. Innych rewelacji brak.

Nuvola apps kmoon.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny astronomii. Jeżeli będziesz pierwszym człowiekiem na Marsie – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele
W innych językach