Malkontent

Smerf Maruda

Przykładowy malkontent

Malkontent – człowiek, dla którego największym frasunkiem jest brak powodów do narzekania. Ma niezłomny talent do obwiniania o wszelkie zło tego świata wszystkich oprócz siebie. W zwyczaju ma nieustanne krytykowania urzędników, jednakże sam pragnąłby być na ich miejscu. Nie uznaje jednak zasady, że nic nie robi się samo, zatem sam nigdy nie przyłoży ręki, ażeby poprawić stan tego na co narzeka, o ile zależy mu na tym, ażeby stracić powód do narzekania.

Największym polskim malkontentem jest Ferdynand Kiepski, ponieważ w tym kraju nie ma pracy dla ludzi z jego wykształceniem.

[edytuj] Przyczyny

Malkontentami zostają zazwyczaj absolwenci bardzo chodliwych kierunków takich jak np. socjologia czy politologia, którym nie udało się zrealizować posiadanych od wczesnego dzieciństwa aspiracji politycznych. Wówczas zaczynają szerzyć pogląd, że świat jest zły, ponieważ im nie udało się uzyskać upragnionego stanowiska. Często są to także młodzi ludzie, którzy opuścili młodzieżówki partyjne, bezpowrotnie utraciwszy nadzieję iż za roznoszenie ulotek wyborczych starszym kolegom dostaną coś więcej niż kiełbaskę z grilla.

[edytuj] Rodzaje malkontentów

  • Warszawski – uważa, że lepiej, ażeby tego metra wcale nie było. W ogóle, po co tą Warszawę odbudowano po wojnie.
  • Krakowski – żałuje, że jego miasto nie jest już administracyjnie stolicą kraju, ponieważ teraz brakuje mu cyrku i cyrkowców do oglądania. Niekiedy jest również przygnębiony tym, że w miejsce placówki próbuje się zaimplementować cmentarz narodowy.
  • Szczeciński – uważa swoje miasto za wieś z tramwajami i ciągle mówi, że jedynym wytworem przemysłu jego miasta jest paprykarz szczeciński, który i tak jest produkowany gdzie indziej.
  • Śląski – narzeka na brak autonomii i postępujące bezrobocie.
  • Wrocławski – narzeka, że jego miasto jest polskie dopiero od niedawna, ale skarży się też, że wszystko, co ma, i tak zawdzięcza poprzednim zwierzchnikom.
  • Wschodniopolski – czuje, że mieszka w Polsce B, a tak naprawdę to już w Polsce C.
Nasze strony