Mandat

Mandat – główna nagroda w organizowanych przez Policję rozmaitych publicznych konkursach. Najczęstsze, regularnie odbywające się zabawy to „Kontrola Drogowa”, „Play that funky music loud”, „Piwo w parku”, ale zdarzają się i inne, zależne od kreatywności funkcjonariuszy. Jest to jeden z niewielu konkursów, w których zwycięzca obowiązkowo musi przyjąć nagrodę (por. sąd).

Obdarowany w ramach swojej wygranej ma możliwość zupełnie niedobrowolnej wpłaty na charytatywne konto Policji, w przypadku rezygnacji z nagrody, ma duże szanse na wylosowanie w ogólnopolskim losowaniu nagrody głównej: pobytu na koszt państwa w luksusowym ośrodku wypoczynkowym.

Zdarza się, że policjanci zgadzają się zrezygnować z oferowania mandatu, w zamian za wyjaśnienie reguł konkursu lub dobrowolne wsparcie na rzecz żeglarstwa (łódka Bols, łódka Luksusowa) lub jeździectwa (WTK Soplica).

[edytuj] Organizowane konkursy

[edytuj] Kontrola Drogowa

Uczestnikiem gry może być dowolny użytkownik dróg. Zgłoszenie do gry następuje zwykle w sposób nieświadomy; można jednak je wywołać świadomie m.in. poprzez:

  • przekroczenie prędkości
  • spowodowanie wypadku
  • jazdę po spożyciu alkoholu

Policja, by wyjść naprzeciw uczestnikom, rozstawia na drogach liczne punkty informacyjne, zwykle zlokalizowane w okolicach lasów, kiosków i innych dobrze ukrytych miejsc. Typowanie wygranych odbywa się na podstawie obserwacji lub losowania za pomocą specjalnej maszyny losującej. Do wygranej wielokrotnie dodawane są nagrody poboczne: np. punkty karne.

W przypadku, gdy użytkownik odbierze zgłoszenie innego kierowcy do konkursu (np. poprzez wypadek samochodowy czy obserwację jazdy zygzakiem), może to zgłosić pod darmowym, udostępnionym na potrzeby konkursu numerem telefonicznym 112.

[edytuj] Play that funky music louder

By wziąć udział w konkursie, należy posiadać obowiązkowo sprzęt grający głośną muzykę i (do wyboru) mieszkanie lub ławkę przed blokiem. Warunkiem koniecznym jest również przedział czasowy – najbezpieczniej jest korzystać z godzin 23:00–5:00. Zgłoszenie do konkursu następuje pośrednio: zgłaszającym zwykle jest sąsiad lub inna uprzejma osoba, której rzeczona muzyka przeszkadza, dzwoniąc pod wspomniany, darmowy konkursowy numer telefonu.

Zdarzenia, które pozytywnie wpływają na prędkość zgłoszenia do konkursu są:

  • głośne okrzyki lub śpiewy
  • tupanie i skakanie
  • rzucanie butelkami lub wymiocinami przez okno

[edytuj] Piwo w parku

Bardzo popularny konkurs oparty na metodzie losowania. W celu zgłoszenia, należy udać się do parku (lub innego miejsca publicznego) i rozpocząć spożywanie alkoholu. Wkrótce pojawią się wolontariusze z Policji lub Straży Miejskiej, którzy rozpatrzą naszą prośbę i stosownie do swojego nastroju obdarzą nas odpowiednią nagrodą.

Nasze strony
Przyjaciele