Manjaro Linux

Manjaro logo and name white background

Logo Manjaro. Przypomina grę Tetris, bo tak samo jak w Tetrisie, musisz chwilę pomyśleć[1], żeby coś zainstalować

Manjaro Linux – system operacyjny dla kompów domowych (PC) będący dystrybucją Linuksa. Powstał na Arch Linuksie, a od niego różni się tylko tym, że posiada przynajmniej jakiś interfejs graficzny i nie trzeba go instalować w konsoli razem ze środowiskiem graficznym i swoimi ulubionymi programami typu Gadu-Gadu czy Firefox.

Z nieznanych źródeł wiadomo, że jest to dziecko po namiętnym romansie między kominiarzem Archem a miętówką przy pomocy kodosów Durex.

[edytuj] Pochodzenie

System stworzyli Niemcy i Austriacy, czyli pełna rodzinka Adolfa, więc uważaj, bo czasem możesz możesz zobaczyć przed monitorem duszę Adusia albo nagą kiełbasę.

[edytuj] Wymagania sprzętowe

Manjaro jest strasznie wymagającym systemem, więc jak chcesz zabić swojego kompa z zemsty za to że masz lagi w srajkrafcie, to szykuj się na jego instalację.

  • Procesor – 666 rdzeniowy Motorola m68k 6000YsHz (Yotta-srako-herców)
  • RAM – DIP 8YsB (Yotta-srako-bajtów)
  • Grafika – Nvidia 0B bo Manjaro wyświetla interfejs w procesorze zamiast w karcie graficznej
  • Dysk 900YB
  • Monitor – rozdzielczość minimum 100000000000x14000000000

[edytuj] Repozytoria

Manjaro posiada własne repozytoria, prawie takie same jak w Archu.

  • Core – pakiety tutaj zawarte powinny zapewniać podstawową funkcjonalność systemu, tam znajdziemy jaja pingwina i jakieś sterowniki do naszej grafiki, jak chcesz se pograć w ce-esa.
  • Extra – coś ekstra na jesienne wieczory, najczęściej pobierana jest stąd gra Saper.
  • Community – repozytoria społeczności, sporo syfu i od chu chu niepotrzebnych pr0n downloaderów, ponoć są tam też programy do oglądania fap fapów.
  • Multilib x86_64 – to samo co w Core, tyle że dla ludzi co chcą odpalać stare 32-bitowe appki sprzed 37 lat.

[edytuj] Zobacz też

Przypisy

  1. Co mnie obchodzi, że nie umiesz?

Nasze strony
Przyjaciele
W innych językach