Marek Kuchciński

Kuchta

No i co ja mam z wami zrobić?

Panie pośle, to nie był wniosek formalny!

Kuchta po 10. wniosku o przerwę w obradach zgłoszonym przez opozycję

Kto jest przeciw, proszę podnieść rękę. Kto wstrzymał się od głosu, proszę podnieść rękę. Dziękuję. Nie widzę. To znaczy wszystko jedno, czy widzę, czy nie widzę. Dziękuję bardzo.

Głosowanie z Kuchtą

Marek Kuchciński (ur. 9 sierpnia 1955 w Przemyślu) – polski polityk i dziennikarz, poseł wielokadencyjny od 2001, od listopada 2015 marszałek Sejmu VIII kadencji.

O młodości Kuchcińskiego wiadomo niewiele, poza wzmianką o nieukończonych studiach na KUL-u oraz ciągotami hipisowskimi. W latach 80. działał w Solidarności, potem coś tam porabiał to w dziennikarstwie, to w regionie, aż w 2001 dostał się do Sejmu z listy Prawa i Sprawiedliwości[1].

12 listopada 2015 stosunkiem głosów 409:42 został wybrany na trzecią największą szychę w polskiej polityce[2]. Do dziś Kuchciński się zastanawia, gdzie wywiało dziewięć głosów. Przez rok zdołał zyskać sobie rozgłos wśród posłów tak wielki, że 2 razy wysuwano wnioski o wywalenie go z funkcji marszałka. Najbardziej mu się oberwało za 16 grudnia 2016, kiedy to przeniósł obrady do Sali Kolumnowej. Pomimo początkowej wpadki pokazał, że prawdziwego mężczyznę nie poznaje się po tym, jak zaczyna, ale jak kończy i zdławił pucz kanapkowy.

[edytuj] Ciekawostki

  • Chętnie by się zamienił laską z Janem Marią Tomaszewskim.

Przypisy

  1. Co ciekawe, od 1990 działał w Porozumieniu Centrum, ale coś mu nie spasowało i w 1999 zrezygnował
  2. Po Prezesie i Maliniaku

Nasze strony
Przyjaciele