Mario Innauer

Disambug Ten artykuł dotyczy austriackiego skoczka. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.
Mario Innauer

Te skoki są za trudne! Chcę do taty!

(Super) Mario Innauer – syn Mistrza Olimpijskiego, wielkiego Toniego Innauera. Talent do skoków odziedziczył niestety po matce. Jego rekord życiowy to 164,5 metra z Harrachova. Nie trudno się domyślić, że z takimi wynikami mógł mieć problem z dostaniem się chociażby do austriackiej kadry B. Mimo to, z pewnej niewiadomej przyczyny, co sezon regularnie pojawiał się na zawodach. Wszelkie spekulacje co do powodu tego zjawiska pozostawiamy każdemu do własnego przemyślenia.

[edytuj] Kariera

Mario skakał już od dziecka. Zafascynowany sukcesami skaczącego ojca, a z czasem innego, skaczącego Mario, trenował w pocie czoła z ambicjami na powtórzenie rodzinnego wyczynu. Wraz z momentem, gdy w miarę bezpiecznie oddawał każdy kolejny skok, magiczna siła wyższa powołała go do reprezentacji Austrii. Szło mu nadspodziewanie dobrze, a nawet dwukrotnie zawitał do pierwszej dziesiątki. Rodzina Innauerów nie kryła wzruszenia, a cała Austria oczekiwała powtórzenia sukcesów ojca przez tego młodego i obiecującego zawodnika. W praktyce wyszło jednak nieco inaczej. Innauer skakał za słabo, żeby znaleźć sobie stałe miejsce w kadrze Austrii[1]. Niemożliwe jest staranie się o wysoką pozycję w klasyfikacji, jeżeli uczestniczy się wyłącznie w dwóch, do tego lokalnych konkursach. Mario wrócił więc do Kontynentala, gdzie dzielnie walczył z Turkami, Rumunami i Węgrami.

[edytuj] Talent

Pewnego razu, podczas konkursu w Zakopanem, Mario tak zawzięcie walczył o odległość, że w rezultacie zapomniał wylądować. Owy faceplant oglądać można było w zapętleniu na przemian z zatroskaną miną taty siedzącego w gnieździe trenerskim.

[edytuj] Perspektywy

Z powodu braku perspektyw i kontuzji w 2013 roku postanowił zakończyć swoją karierę.

Przypisy

  1. Ten fenomen obserwowany jest wyłącznie w kadrze austriackiej. W każdej innej byłby podporą zespołu

Nasze strony
Przyjaciele