Mariusz Pujszo

Disambug Ten artykuł dotyczy Mandaryny polskiej kinematografii. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.
Mariusz Pujszo

Mariusz podrywa panienki z Top Model

Prowadzi burdel pod przykrywką targów filmowych w Cannes.

Jedna z uczestniczek reality show Top Model o Pujszo

Mariusz Pujszo (ur. 16 października 1957 w Warszawie) – polski aktor, reżyser, scenarzysta, gwiazda filmowa, która wystąpiła w około dwustu filmach. Jako statysta. Przez złośliwość losu telewizja zapomniała o jego filmach. Podobno. Przy okazji alfons. Także podobno.

[edytuj] Życiorys

Ukończył Studium Aktorskie przy Teatrze Wybrzeże w Gdańsku (inaczej mówiąc: skończył nic nie mówiącą szkołę wyższą, która nie ma znanych absolwentów). W 1977 roku zadebiutował w serialu Wakacje. W 1981 roku wyjechał do Francji, bo w Polsce było za zimno i ubogo. Jako, że krótko przed wybuchem stanu wojennego zagranicę odwiedzali tylko krewni członków SB oraz marynarze, którzy kupowali długopisy i albumy muzyczne z szwedzkich miast portowych, to możemy tylko oczekiwać, że Pujszo miał w domu fajne designerskie długopisy i najnowsze albumy rockowe.

Do Polski wrócił w 2001 roku. Szybko znalazł się z telewizji Polsat, która stworzyła program Casting. Program odniósł duży sukces – łącznie doczekał się pięciu edycji odcinków. Robił po drodze filmy, aż został redaktorem naczelnym magazynu Gentleman. Obecnie prowadzi biznes agroturystyczny na Zamojszczyźnie.

[edytuj] Wybrane role

  • Królowie życia – Pujszo napisał do tego filmu scenariusz. Jako, że resztą zajęli się Francuzi, to coś z tego wyszło. Niestrawnego.
  • Polisz kicz projekt – autobiografia z 2003 roku, która kosztowała Polski Instytut Sztuki Filmowej i sponsorów marne 500 tys. złotych.
  • Legenda – po wielu latach posuchy Pujszo wpadł na pomysł, by napisać scenariusz do polskiego horroru. Przy okazji nie znalazł żadnego debila współpracownika – w tej sytuacji objął także reżyserię. Nawet się udał debiut w dreszczowcu – film przeraził polską kinematografię, która nie mogła pojąć, jak można takiego gniota stworzyć.
  • Polisz kicz projekt... kontratakuje – kontynuacja z 2006 roku.
  • Ojciec Mateusz – zagrał reżysera w jednym odcinku. Podobno najlepsza rola w jego karierze.
  • Kac Wawa – odskocznia od agroturystyki, zagrał tam męża Krystyny (kimkolwiek Krystyna jest).
  • Ostatni klaps – film, w którym Pujszo wystąpił obok takich sław jak Piotr Zelt czy Maja Frykowska-Brzezińska.

[edytuj] Najważniejszy fakt z jego życia

Był jurorem programu Debiut. Po tym gdy niejaki Igor Kwiatkowski zajął drugie miejsce Polsat wycofał się z finansowania tego talent show. Tak więc już wiemy, kto jest odpowiedzialny za wypromowanie Mariolki i Kryspina.

[edytuj] Zobacz też

Nasze strony
Przyjaciele