Martin Koch

Disambug Ten artykuł dotyczy austriackiego skoczka. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.
Koch

Martin wcale nie ma podłużnej twarzy...

Martin Kochaustriacki skoczek narciarski, jeden z największych specjalistów od lotów w historii. Tam gdzie inni skaczą 190 metrów, on skacze 215. Działa to też w drugą stronę i tam gdzie inni skaczą 140, on skacze tylko 130. Nie przeszkadza mu to jednak znajdować się w ścisłej czołówce, a to już nie lada wyczyn. Jeden z niewielu szczęśliwców, którzy mają w miarę bezpieczne miejsce w kadrze narodowej Austrii. Pomimo tego, nie jest ono pewne i niekiedy zmuszony jest siedzieć na trybunach z nadzieją, że któregoś z jego kolegów weźmie cholera lub inne diobły. W rodowodzie posiada jednak Ernsta Vettoriego oraz Armina Koglera, przez co do kadry ma nieco bliżej niż przeciętny niewtajemniczony.

[edytuj] Początki

W Pucharze Świata zadebiutował w wieku 16 lat. Był to rok 1999, gdy kadra austriacka była luźna, zwiewna i nie wygrywała konkursów drużynowych.[1] Nie trudno więc było o szansę na występ i Martin takową dostał już wtedy. Jego występy nie przyprawiały o wypieki na twarzy, lecz nikt się po nim niczego lepszego nie spodziewał. Jako że nie było jeszcze wtedy Kontynentala, młodość spędzał w rodzinnym Villach, gdzie uczył się fachu od najlepszych lisów w kraju.

Mateja To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny skoków narciarskich. Jeśli już zgoliłeś mleczne wąsy – rozbuduj go.

Przypisy

  1. Naprawdę.

Nasze strony
Przyjaciele