FANDOM

Unia Tczew - Borowiak Czersk DAJ KAMIENIA Oryginał

Internetowy mem – przykład 1

Jestem Hardkorem!

Jestem Hardkorem!

Internetowy mem – przykład 2

Paweł jumper

Paweł jumper

Internetowy mem – przykład 3

Facepalmud6

Facepalm

Mem? A, o pendrive'a chodzi!

Jan Kowalski o memie

Memento o memach!

Gość Niedzielny o memach

Mem (szl. ślimok uszny) – termin wymyślony przez Richarda Dawkinsa na określenie zjawiska społecznego, polegający na powtarzaniu wszelakiej maści elementów, melodii czy motywów, ewoluujący nawet przez pokolenia. Czyli doskonała płytka Petriego dla teorii spiskowych. Mówiąc prościej – jeżeli kiedykolwiek odkurzając mieszkanie nuciłeś Give me some fish! to znak, że oberwałeś memem. Można odnieść wrażenie, że mem, to coś, co zostało sparodiowane, a nie wiadomo skąd się wzięło lub wzięło się z YouTube'a.

Mówi się, iż brak memów jest szkodliwy. Baskowie byli przez wieki pozbawieni memów, a teraz się zachowują jak Al-Kaida.

Mem w historii edytuj

Według pana Richarda najstarszym (i zmutowanym!) memem jest niejaki Bóg. Regularnie podlewany religiololem urósł do rangi, nomen-omen, bóstwa i zagarnął umysły wszystkich ludzi. Jaki z tego morał? Dawkins lubi neologizmy.

Era Web 2.0 i szybkiej, międzyludzkiej komunikacji sprawiła, iż memy osiągnęły formę zero-jedynkową. Wirus albański sieje wbrew pozorom większe spustoszenie niż trojan, albowiem wnika w nasze umysły i transformuje się w łańcuszek szczęścia. Fakty o Chucku Norrisie i twojej starej zalewają strony, nawet gdy temat dotyczy nowej szczoteczki Aquafresh. 4chan – /b/tardzi to posłańcy memów! Demotywatory.pl też na tym żerują, choć w memowym łańcuch pokarmowym bardziej przypominają padlinożerców.

Memy w uproszczeniu dla Kowalskiego edytuj

  • Cudze fotografie opatrzone tekstem jakiegoś internauty. Autor zazwyczaj uważa, że jego komentarz jest błyskotliwy, oryginalny, a także niesie jakieś głębsze przesłanie. W Internecie istnieje wiele miejsc gdzie spotykają się autorzy memów, by podejrzeć konkurencję i poszukać natchnienia.
  • Bezpieczna i nieszkodliwa forma odreagowania.

Memy na Nonsensopedii edytuj

Info Główny artykuł: Kategoria:Memy

Linki edytuj