FANDOM

Metalizer
Wykonawca Szwedzki Baton
Wydany 16 marca 2007
Nagrywany 2002, w otchłani Szwecji
Gatunek power metal
Długość w sam raz
Wytwórnia Czarne Żeremie Records
Producent Tommy Tägtgren
Następny Album Sztuka Wojny
Poprzedni Album Władza nad Światem

Metalizer – trzeci wydany album Sabatonu. Nagrany został w 2002, ale został uznany za zbyt słaby, żeby zostać wydanym. Okazało się jednak, że jest jeden głupi kraj, w którym ludzie będą słuchali wszystko, co zostało nagrane przy użyciu szwedzkich batonów i specjalnie dla jego obywateli wydano ten album.

Lista utworów

  1. Hellrider – utwór o piekielnym jeźdźcu.
  2. Thundergods – tutaj Szwedzi postanowili ukraść Manowarowi ich ulubionego nordyckiego boga i zrobili o nim piosenkę. Ale z drugiej strony mieli prawo. To w końcu ich przodkowie wymyślili Thora.
  3. Metalizer – niezwykle ambitny utwór o byciu metalowcem i rozpierdzielaniu gitar, co ciekawe utrzymany w lekkich klimatach.
  4. Shadows – piosenka napisana na dowód, że przeczytali Władcę Pierścionków, a przynajmniej fragment.
  5. Burn your crosses – piosenka nagrana w hołdzie Ku-Klux-Klanowi, aby nieprzerwanie trwali w swoim fachu.
  6. 7734 – już sam tytuł każe nam myśleć, że członkom zespołu brakuje kilku klepek. Po wpisaniu tej liczby do kalkulatora i jego odwróceniu wychodzi słowo "hELL", czyli nic innego, jak kolejna piosenka o piekle i chwaląca Szatana. No bo jakżeby inaczej...
  7. Endless Nights – o trwających przez całe noce polarne imprezach zespołu.
  8. Hail to the King – piosenka o charakterze monarchistycznym. Specjalnie dla polskich korwinistów.
  9. Thunderstorm – w tej piosence dowiadujemy się o tym, że Broden boi się burzy.
  10. Speeder – co tu dużo mówić... amfa i tyle.
  11. Masters of the World – tutaj panowie pokazują, że mogliby przybić piątkę z Manowarem, jeśli chodzi o przerost ego.

Utwory dodane na reedycji z 2010 roku

  1. Jawbreaker – cover zespołu Kapłan Judasza, w którym zespół pokazuje jak bardzo można nie dać rady czegoś zagrać i zaśpiewać.
  2. Dream Destroyer – o wytwórni, która wydała tenże album. Chłopaki po pijanemu podpisali nie do końca korzystną dla nich umowę, przez co ich marzenia o wielkiej karierze (przed napisaniem 40:1) legły w gruzach. Pojechali więc po niej jak po łysej kobyle. Przynajmniej wiemy, skąd Król Lisz czerpał swoje inspiracje do takich hitów jak "Take The Paycheck" czy "Cut The Shit".
  3. Panzer Battalion – wersja demo dla psychofanów.
  4. Hellrider – na żywo w Västerås.

Twórcy

  • Joakim Brodén – wokal,
  • Rickard Sundén – gitara i chórki,
  • Oskar Montelius – gitara i chórki,
  • Pär Sundström – gitara basowa,
  • Daniel Mullback – perkusja,
  • Daniel Myhr – klawisze.