Meteora

Meteora
Wykonawca Linkujący Park
Wydany 25 marca 2003
Nagrywany czerwiec-grudzień 2002
Gatunek nu metal, rapcore
Długość za długi
Wytwórnia Ci od Królika Bugsa
Producent Don Gilmore
Następny Album Minuty do Północy
Poprzedni Album Teoria Hybrydy
 
Oj, ja nie chcę być ignorowany!
Chester o popularności albumu

Oj, ktoś tu dostanie niezłego klapsa za ten album

Dresiarz o płycie

Meteora – drugi album jedynego słusznego tró metalowego zespołu opisujący codzienne ważne czynności życiowe jak wyciąganiu wszystkiego ze środka, rzucaniu palenia czy uderzeniu o ziemię.

[edytuj] Geneza

Zespół trzy lata się obijał by w końcu stworzyć Hybrid Theory ver. 2.0 czyli w zasadzie to samo co kiedyś. Nazwa jest najbanalniejsza najbardziej kreatywna – z katalogu turystycznego. Chodziło o jakieś kościółki w kraju wina i oliwy. Zespół to oczarowało i uznali że tak się będzie nazywać ich nowa płyta. Od tego czasu Rob Bourdon (perkusista) siedział ze swoją miną a po godzinie walnął w stół i zaproponował że skoro mają nazwę to może już zaczną coś jeszcze robić. Tak powstała Meteora.

[edytuj] Odbiór

Płyta spotkała się z szerokim uznaniem poprockowców którzy uznali ją za godny wzór do naśladowania oraz u miłośników muzyki klasycznej. Niestety wszyscy fani Rapu uznają płytę za twór Szatana , a krytycy za nowe odmiany muzyki – Hip-Pop i Metal Pozerski.

[edytuj] Utwory

  • Foreword (ang. Przedmowa) – słyszymy odgłosy z kuźni a na końcu zbitą szybę. Widać zespół nastawia nas „buntowniczo”.
  • Don't Stay (ang. Nie stój) – Czester niby się drze o tym że „Nie stój, zostaw wspomnienia i możliwości”. Nie wiadomo czy po prostu chce się pociąć czy ma to głębsze przesłanie. Brzmi jak brzmi.
  • Somewhere I Belong (ang. Gdzieś, gdzie przynależę) – klasyka zespołu. Mike gada a Czester mu przerywa jękami, potem się obaj drą i byłoby super ale nie wiadomo czemu teledysk wszystko psuje. Chester jest dorosły ale ma mnóstwo zabawek, a jak się kładzie na łóżku to spada gdzieśtam.
  • Lying From You – rap przerywany krótkimi jękami. Jak zwykle zespół jest smutny i okłamany. Pod koniec Mike się zacina i powtarza ten sam zwrot 50 razy.
  • Hit The Floor (ang. Uderzanie o ziemię) – Mike mówi że za dużo ludzi zaglądało mu do środka a potem coś komuś mówią zanim on „uderzy o ziemię”.
  • Easier to run (ang. Łatwiej biec) – zespół zachęca do biegania i dawania im „$” bo z nimi „łatwiej biegać”.
  • Faint (ang. Nikły) – znany utwór o tym że „Ja nie chcę być ignorowany!” i „Ja, byłem odrobiną chamstwa”. Teledysk niezwykle kreatywny jest – zespół jest na koncercie. Tak, na własnym. Mike rapuje przez krótki czas (użalając się) a potem Chester drze ryja jak opętany (i oczywiście się użala nad sobą).
  • Figure 0.9 – „Stałeś się częścią mnie – ty zawsze tu byłeś!„ czyli jak doprowadzić słuchacza do obłędu. Chester z Mikiem byli tak leniwi że nie zmienili tytułu roboczego piosenki. Oprócz tego Brad Delson przechodzi sam siebie i wali w gitarę jak z karabinu.
  • Breaking the Habit (ang. Rzucanie nałogu) – Chester rzuca palenie i łamie jakieś zwyczaje. Teledysk usuwa Mike'a i całą rzeczywistość i staje się kreskówką w której ludzie się rzucają pomidorami a Chester spada z wieżowca garażu i oczywiście śpiewa. Potem rysunkowy czesiek(chociaż piosenka to Pop) drze się jak by był metalowcem.
  • From The Inside (ang. Ze środka) – Mike rapuje na ulicy ale, potrącają go ludzie więc Chester jest zły i się drze. Przychodzi ZOMO i przypadkiem wkraczają Patrioci i oczywiście jest burda na ulicy.
  • Nobody Listening (ang. Nikt nie słucha) – Mike – gangsta rapuje a Chester żali się że nikt go nie słucha.
  • Session – Najgorsze dwie i pół minuty słuchacza.
  • Numb (ang. Skostniały) – Chester z śpiewa w kościele a na to wszystko są nałożone problemy jakiejś brzydkiej studentki której nikt nie lubi. Piosenka zdobyła sporą popularność, chociaż to Poprock.
Nasze strony
Przyjaciele