Michał Szczerba

Disambug Ten artykuł dotyczy polskiego polityka. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.

Michał Roch Szczerba (ur. 14 grudnia 1977 w Warszawie) – polski polityk, niepokorny, który dał się ocenzurować. Przez wygłupy wywołał w Sejmie burzę, która pojawiła się w mediach od Los Angeles do Władywostoku.

Ukończył socjologię na Uniwersytecie Warszawskim. Po tak przyszłościowym kierunku nie pozostało mu nic innego jak kandydować do Sejmu – bez powodzenia. Nieco wcześniej działał w stowarzyszeniu Młodzi Konserwatyści AWS. W 2002 roku wstąpił do Platfusa Obywatelskiego i starał się dostać do żłopa. W 2013 roku wraz z Karolem Krawczykiem i Tadeuszkiem Norkiem prowadził Towarzystwo Przyjaciół Woli. Ogólnie Szczerba wychowywał się na Pradze, ale ogarniał jako tako tę funkcję za co dostał funkcję prezesa. W 2007 roku udało mu się objął jakiekolwiek miejsce w Sejmie – najpierw był to magazynek szczotek, potem stałe miejsce obok mównicy. Zdobył oszałamiające 2372 głosów – o wiele mniej niż Janusz Korwin-Mikke w jakikolwiek wyborach prezydenckich. No ale Szczerba był z PO – stąd zasiadł w parlamencie przy tak niskiej ilości głosów.

16 grudnia 2016 zaproponował program Wolne media. Miał nieszczęście spotkać Marka Kuchcińskiego, który nakazał mu wyjść i nie wracać. Szczerba zdążył wyrecytować tylko inwokację Stonogi Coś się, coś się popsuło. Na pocieszenie Grzegorz Schetyna i Ryszard Petru zajęli mównicę i wspólnie z innymi politykami z Nowoczesnej, PO i PSL zaśpiewali mu 100 lat. PiS (a szczególnie Marek Suski) uznało to za skandal, że życzenia urodzinowe dostał po dwóch dniach. Warto zauważyć, że w nocy wielu zwolenników Szczerby (głównie z Komitetu Obrony Demokracji i Wyborczej) także życzyli mu dużo zdrowia i szczęścia. 9 lutego 2017 jego pijana córka rozbiła Lexusa na Rondzie Dmowskiego.

Nasze strony
Przyjaciele