FANDOM

Na skórce mobilnej ten artykuł wygląda beznadziejnie.

Zrób sobie przysługę i przełącz się na skórkę klasyczną.

W98explo
Microsoft Windows
Music using ONLY sounds from Windows XP and 98!

Zagrajmy na Windowsie

Windows generations - Music using only Windows sounds

Po raz drugi zagrajmy na Windowsie

Windows Error Remix Original

Windows Error Remix Original

Komputer z Windowsem po trzech latach użytkowania

Winupdate399tb

Windows Update to najlepszy i najmniej zasobożerny element Windowsa

Windows 7 logika

Bardzo zaawansowany mechanizm obliczania miejsca (tj. kalkulator) działa perfekcyjnie

Ale pan ma prymitywne jądro!

Androlog o Windowsie Vista

Errore Windowsum est.

Znana mądrość o Windowsie

War! Fuck the system! Fuck the system!

Serj Tankian o Windowsie

Bug z tobą

Ksiądz o Windowsie

KuCenzura2a twoja mać

Piston o Windowsie

Ziemia jest płaska, a Windows Stabilny

Pewien Linuxiarz o Windowsie

Microsoft Windows (inaczej: Jedyny słuszny system, z ang. Mikromiękkie Okna) – prosty wirus używany w inteligentnych oknach domowych. Jak sama nazwa wskazuje, po zainstalowaniu go powinniśmy wyrzucić komputer przez okno. Jako jedyny wyposażony jest w kreator tworzenia błędów, działający całodobowo, 7 dni w tygodniu, 365 w roku. Co niewiarygodne, o godzinie 0:01 29 lutego, nawet, jeżeli komputer jest wyłączony, w kreatorze występuje krytyczny błąd, w skutek czego kreator uruchamia się przez 12 godzin. Posiada również inteligentny system rozkładania czegoś w nic, przelewania z próżnego w puste. Ponadto automatycznie aktualizuje bazy wirusów. To, że dzięki Windowsowi Bill Gates dorobił się tytułu najbogatszego człowieka na świecie i udowodnił, że „za błędy się płaci”. Ponoć jego zastępcą ma być system o (nie)dźwięcznej nazwie Midori. Zdaniem zaawansowanych użytkowników, system Windows służy tylko do ściągnięcia Linuksa i nagrania go na płytę, podobnie jak program Internet Explorer służy do ściągnięcia innej przeglądarki internetowej.

Historia

Windows uznał Microsoft za niebezpieczny

Windows uznał Microsoft za niebezpieczną firmę…

Klawiatura Microsoft

Klawiatura pierwotnie dołączana do komputerów z Windows

Trzy tysiące lat temu wynaleziono pismo. Bill Gates chciał stworzyć system operacyjny na prymitywny długopis i niestety dla ludzkości mu się udało. Z tego okresu pochodzą pierwsze odkryte narzekania na ten system/wirus. Gdy udoskonalone już technologie dotarły do całego USA stworzono 95 i 98 – wersje stworzone specjalnie do denerwowania ludzi „błędem ochrony systemu Windows”. Kolejna wersja różniła się tylko możliwością generowania błędów podczas zamykania okien. Kolejny Windows – 2000, był pierwszym, który instalował się szybciej niż włączał.

Wersje

  • Windows 1.0-3.1 – pierwsze. Były to nakładki na system MS-DOS konwertujące wszystkie kolory w odcieniach szarości i błękitu. Potrafiły rysować na ekranie okna i generować błędy (nazwy wersji pochodzą od liczby generowanych błędów na minutę). Co ciekawe, pierwszych wersji Windows się nie instalowało, a włączało bezpośrednio z dyskietki, więc jeśli ktoś chciał zapisać plik na innej dyskietce, po wyjęciu dyskietki z systemem od Microsoft wyskakiwał błąd i nie dało się nic zrobić. No chyba, że ktoś miał dwa napędy…
  • Windows 3.11 – pierwsza stabilna (tylko z nazwy) wersja systemu, która została nazwana „3.11” ze względu na dziwne podobieństwo dat związanych z jego tworzeniem, gdyż zaczęto ją tworzyć 3.11.1992, a skończono – 3.11.1992. Wersja ta była też wydana w języku chińskim uproszczonym.
  • Windows 95 – Wersja „95” została tak nazwana, gdyż potrafiła generować 95 błędów na minutę.
  • Windows 98 – Wersja 98 różniła się od 95 tylko tym, iż generowała o 3 błędy więcej od poprzednika i była wyposażona w otwieracz do gier. Ciekawostką może być to, że Winda 98 pokazała BsODa podczas jakichś tam targów komputerowych.
  • Windows ME – od poprzednika marginalnie różniło go to, że potrafił generować błędy podczas zamykania okien oraz wtedy, gdy jeszcze nie jest włączony (mówiąc prosto – Windows ME lunatykuje).
  • Windows 2000 – rewolucja w rodzinie systemów, gdyż była to pierwsza edycja, która instalowała się krócej, niż się włączała. Ta wersja potrafiła generować aż 2000 (!) błędów na minutę lub jak podają inne źródła do włamania potrzeba aż (w porównaniu do poprzednich wersji) 2000ms (2s).
  • Windows XP – system, który nigdy nie traci stabilności, ponieważ owej stabilności nigdy nie posiadał.
  • Windows Wiśta – rewolucja w świecie Windowsów. System potrafi otwierać i zamykać okna, wybijając przy tym szyby. Zżera więcej RAMu niż wszystkie komputery NASA razem wzięte.
  • 7 – ulubiony system dla kota. Zamiast strzałek są rybki.
  • 8 – następca tego wyżej, wydana z okazji końca świata w 2012 roku.
  • 8.1 – dokładnie to samo co wyżej, tylko drożej.
  • 10 – hybryda łącząca najgorsze pomysły z siódemki i ósemki.

Błędy

Czeskiblad

Standardowy błąd w Windowsie 95

System nie odpowiada

System nie odpowiada – może wyłączyć?

Keyboard

Klawiatura nie odpowiada. Naciśnij dowolny klawisz

Myszka

Wykryto ruch myszki. Wymagany restart komputera

Wśród microsoftowych błędów znajdziemy między innymi:

  • Nie znaleziono klawiatury. Naciśnij dowolny klawisz;
  • Wystąpił błąd programu, wymień grafikę;
  • Nie znaleziono myszki, kliknij przycisk OK;
  • Nie znaleziono procesora. Wyłącz komputer;
  • Nie znaleziono dysku C. Kup nowy;
  • Znaleziono klawisz F13. Naciśnij klawisz F14;
  • Ten system operacyjny ma zmniejszone wymagania. Masz za szybki komputer;
  • Błąd – nie ma błędu;
  • Ten wirus wymaga innego systemu operacyjnego;
  • Błąd 123 – nie można wywołać błędu 123.
  • Naciśnij OK, by wywołać niebieski ekran śmierci;
  • Zablokowano pop-up;
  • Błąd #54654 – użytkownik jest debilem;
  • Fatal error 4522 – system not responding. R U wanna play again;
  • Program wykonał prawidłową operację, co zdezorientowało system operacyjny;
  • Wystąpił błąd, kliknij Tak lub Nie;
  • Nie znaleziono ekranu;
  • Awaria dysku. Zapisz wszystkie dane przed wyłączeniem systemu;
  • System jest niestabilny. Zostaw go w spokoju;
  • Wystąpił błąd podczas tworzenia raportu błędu;
  • Wykryto ruch myszki. Wymagany restart komputera;
  • Błąd 7404: Windows chrzani. Kliknij OK żeby zjeść ten chrzan;
  • Wykryto brak okruszków pod spacją;
  • Wykryto brak klawiatury. Zalecamy kupić nowy komputer lub nacisnąć F1 w celu przeczytania pomocy.

Pogłoski mówią o tym, że błędy mogą się tworzyć jeszcze przed zainstalowaniem Windows. Niestety, po dokonaniu wysokiej wpłaty pieniężnej przez podmiot, który pragnie zachować anonimowość zachował nam się tylko jeden screen takiego zdarzenia.

Bezpieczeństwo

ZapobieganieWykonywaniu

Windows sam siebie uznał za niebezpieczny

Wirus

Nawet awast uważa, że Windows to wirus.

Bezpieczeństwo w systemach Windows jest oceniane bardzo wysoko. Według amerykańskich naukowców, średni czas od połączenia się z internetem do ściągnięcia się najnowszej bazy wirusów/robaków wynosi 19,34s. Jest to z całą pewnością spowodowane sprawnością aktualizacji poprzez Windows Update oraz sprawnym sprawdzaniu bezpieczeństwa programów (przykład po prawej). Niestety, okazuje się, że badania mogły okazać się niewiarygodne – po przeanalizowaniu taśm z eksperymentów okazało się, że użytkownicy zakłócali przebieg eksperymentu. Aby zalogować się na roota (zwanego również SYSTEM/NT AUTHORITY, nie mylić z kontem Administratora) należy w folderze system32 zastąpić plik sethc.exe kopią pliku cmd.exe. Zaletą wspomnianego rozwiązania jest przyznanie pełnego dostępu każdemu użytkownikowi bez konieczności wpisywania skomplikowanego hasła. Podobno RedTube użyło tego żeby pobierać i emitować filmy przyrodnicze z serwerów Kosowa i Pentagonu, także Windows twierdzi że teraz sethc.exe to wirus komputerowy.

Przeciwnicy Windows znaleźli jednak sposób, by oskarżać system. Wykazali, że przeciętnym programom zdjęcie wszystkich haseł w systemie zajmuje około 0,17602s, czyli o ok. 0,00427s mniej niż w Linuksie. Użytkownicy różnych portalów (szczególnie polskich) podchwycili ten pomysł. W ten sposób przeciętny człowiek uwierzył w propagandowe hasła o bezpieczeństwie Windows (a raczej jego braku).

Ciekawostki

  • System Windows potrafi kopiować nieistniejące pliki. Nie potrafi on jednak kopiować plików istniejących.
  • Włożenie zwykłej płyty CD do mikrofalówki powoduje efektowne zniszczenie tej płyty. Włożenie płyty z Windowsem XP do mikrofalówki powoduje efektowne zniszczenie tej mikrofalówki.
  • We wszystkich Windowsach istnieje cenzura na pewne nazwy, jakimi można nazywać pliki. Jednak Bill Gates sam nie wie, jakie to były nazwy. Na razie odkryte zabronione nazwy plików i folderów to „con”, „com0”, „com1”, „com2”, …, „com9”, „prn”, „aux”, „nul”, „lpt0”, „lpt1”, „lpt2”, …, „lpt9”. Nie wierzysz? To spróbuj.
  • Był sobie kiedyś człowiek, który już w bardzo wczesnej młodości marzył, by zostać wielkim pisarzem i pisać teksty, które cały świat będzie czytał. Teksty, na które ludzie będą reagować czysto emocjonalnie, które będą doprowadzać ich do łez, bólu, gniewu, krzyku i desperacji. Obecnie pracuje w Microsoft i pisze komunikaty o błędach.
  • Najnowszy Windows 10 tworzy błąd co 10 milisekund.
  • Najnowszy system zakończył regułę co drugiej udanej wersji, ponieważ M$ ogłosił, że Dziesiątka będzie ostatnią wersją Okien.

Galeria

Zobacz też