Miedź

Miedź (Cu) – w pewnych kręgach bardziej znana jako menelskie złoto, najbardziej wartościowy i tym samym najbardziej poszukiwany kruszec przez żuli. Pozyskuje się ją najczęściej przez kradzież. Jest również uważana za nieoficjalną undergroundową walutę wśród wspomnianego środowiska. Swoją popularność zdobyła dzięki wysokiemu kursowi sprzedaży na rynku zbytu potocznie zwanym skupem. Cena za kilogram waha się od 20 nawet do 25 złotych lub w nomenklaturze menelskiej od 4 do 5 Komandosów w zależności od rodzaju „miedziawy”, rejonu oraz produkcji T-shirtów w Chinach.

[edytuj] Rodzaje miedzi starożytnej

Wyróżniamy kilka podstawowych rodzajów miedzi, które różnią się między sobą wieloma cechami jednak naprawdę istotna jest tylko jedna – ile dostaniemy na skupie za kilo.

  • Miedź Millbera – najbardziej wartościowy gatunek miedzi, jednak jak można się domyślić najtrudniej dostępny. Miedź wzięła swoja nazwę od szwedzkiego potentata miedziowego Svena Millbera, który posiada całą miedź Millbera świata. Jedynym sposobem jej zdobycia jest oczywiście okradnięcie Svena. Cena za kilo waha się koło 17 zł.
  • Miedź Gruba – częściej spotykana od millberowskiej jednak jej gabaryty (od 30 kilo wzwyż) wymagają pracy zespołowej przy kradzieży. Występuje najczęściej na budowach. Zaleca się używanie żulerskiego wózka. Cena za kilo to ponad 14 złociszy.
  • Miedź Nawojowa – najbardziej popularna odmiana miedziawy wynaleziona przez radzieckiego alchemika Nawojowa. Bogatym źródłem tego surowca są wszelkie urządzenia elektroniczne szczególnie produkcji radzieckiej. Cena za kilo między 13 a 15 zł.
  • Miedź Pobielana – o tym gatunku krążą legendy, podobno jest więcej warta od złota i platyny razem przetopionych, a jej polizanie zapewnia nieśmiertelność. W menelskiej kulturze nazywana jest miedzią filozoficzną. Jej jedyną wadą jest to, że nikt jej niestety nie widział. Cena najprawdopodobniej nie mieści się we łbie przeciętnego żula.
  • Miedź Piecyki – często spotykana odmiana, najczęściej można ją spotkać w sklepach z piecykami i w domkach starych babć. Podobnie jak w przypadku miedzi grubej, piecyki są ciężkie i w pojedynkę niełatwo. Na skupie dostaniemy maksymalnie 15 zł.

[edytuj] Przeznaczenie i zastosowanie

Stasiu odpal jednego granata za pół kila rudej.

Zasłyszane pod sklepem

Zazwyczaj przeznaczenie miedzi jest bardzo proste i polega na podskoczeniu z nią do najbliższego skupu i wymienienie jej na hajs, który następnie siłą rzeczy wymieniany jest na jabole. Marzeniem żula jest połączenie skupu ze sklepem monopolowym, żeby kupować winka bezpośrednio za miedź. Oprócz tego oczywistego zastosowania kruszec ten często gęsto służy jako waluta gdyż zwykły pieniądz się menela nie trzyma.

[edytuj] Źródła miedzi

W drogocenną miedź najbardziej obfitują:

  • kable;
  • wszelka elektronika;
  • budowy;
  • druty;
  • kolejowe przewody trakcyjne;
  • rury;
  • komputerowe układy chłodzenia;
  • piecyki;
  • pręty;
  • blachy.

[edytuj] Zobacz też

Układ okresowy pierwiastków
H
wodór
He
hel
Li
lit
Be
beryl
B
bor
C
węgiel
N
azot
O
tlen
F
fluor
Ne
neon
Na
sód
Mg
magnez
Al
glin
Si
krzem
P
fosfor
S
siarka
Cl
chlor
Ar
argon
K
potas
Ca
wapń
Sc
skand
Ti
tytan
V
wanad
Cr
chrom
Mn
mangan
Fe
żelazo
Co
kobalt
Ni
nikiel
Cu
miedź
Zn
cynk
Ga
gal
Ge
german
As
arsen
Se
selen
Br
brom
Kr
krypton
Rb
rubid
Sr
stront
Y
itr
Zr
cyrkon
Nb
niob
Mo
molibd.
Tc
technet
Ru
ruten
Rh
rod
Pd
pallad
Ag
srebro
Cd
kadm
In
ind
Sn
cyna
Sb
antym.
Te
tellur
I
jod
Xe
ksenon
Cs
cez
Ba
bar
La*
lantan
Hf
hafn
Ta
tantal
W
wolfram
Re
ren
Os
osm
Ir
iryd
Pt
platyna
Au
złoto
Hg
rtęć
Tl
tal
Pb
ołów
Bi
bizmut
Po
polon
At
astat
Rn
radon
Fr
frans
Ra
rad
Ac**
aktyn
Rf
ruth.
Db
dubn
Sg
seaborg
Bh
bohr
Hs
has
Mt
meitner
Ds
darmszt.
Rg
roentg.
Cn
copern.
Uut
ununt.
Fl
fler.
Uup
ununp.
Lv
liver.
Uus
ununs.
Uuo
ununo.
*
Ce
cer
Pr
praz.
Nd
neodym
Pm
promet
Sm
samar
Eu
europ
Gd
gadolin
Tb
terb
Dy
dysproz
Ho
holm
Er
erb
Tm
tul
Yb
iterb
Lu
lutet
**
Th
tor
Pa
protaktyn
U
uran
Np
neptun
Pu
pluton
Am
ameryk
Cm
kiur
Bk
berkel
Cf
kaliforn
Es
einstein
Fm
ferm
Md
mend.
No
nobel
Lr
lorens

Oznaczenia kolorów
metale
lantanowce
aktynowce
gazy szlachetne
niemetale
półmetale
nieopisane
Nasze strony
Przyjaciele
W innych językach