Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (znane także jako MPK[1]) – spółka transportowa, działająca w Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Częstochowie, Lublinie, Wrocławiu , Radomiu i nie tylko. Znana jest z organizacji konkursów dla kierowców autobusów (konkurs na rekordowe spóźnienie). MPK używa najnowszych środków technologicznych, aby zwiększyć komfort klientów czekających na przystanku.

[edytuj] Udogodnienia wprowadzone przez MPK

  • Wiaty blaszane – budowane są one po kilkunastu procesach sądowych o własność ziemi, najczęściej wtedy, gdy przystanek już przeniesiono bądź trafił go szlag.
  • Pojazdy mechaniczne o nazwie Ikarus 280, które na wybojach niczym Ikar odrywają się od gruntu, i kończą życie dokładnie tak samo jak rzeczony Ikar.
  • Pętle autobusowe – specjalne urządzenia, pomagające skracać cierpienia na krańcowych przystankach. Jak na razie nikt nie rozszyfrował, jak można się na niej powiesić, dlatego większość używa do tego celu pasków, np. paska zadań.
  • Tramwaje – pełnią bardzo ważną funkcję kulturalno – oświatową. Dzwonek przejeżdżającego tramwaju jest najlepiej brzmiącym instrumentem okolicznej Filharmonii.
  • Publikowane na bieżąco rozkłady jazdy – ukazują one listę opóźnień oraz napisy typu „JACUŚ Świnia” czy „Wisła Pany” (lub „Cracovia Pany”).
  • Nowe Solarisy Urbino 18 – są tak zadbanymi autobusami w MPK, że aż zamontowano w nich kamery, w obawie przed jakimkolwiek uszkodzeniem.
  • W Poznaniu 100% autobusów zamieniono już na nowoczesne, wyposażone w obiegowe chłodzenie ciekłym azotem Solarisy, co jest powodem zazdrości mieszkańców innych miast, oraz powodem wielokrotnych orgazmów u poznaniaków-onanistów, a mieszkańców innych miast doprowadza do palpitacji.
  • By zadbać o coraz gorszą kondycję mieszkańców większych miast Polski, kierowcy MPK zamykają drzwi przed samym nosem przyszłych pasażerów. Warunek: przebiegnięcie min. 200 metrów do środka transportu.

Przypisy

  1. Miasto Przeciw Korkom, Małe Pojazdy Kopytne, Mało Przypadków Kolizji, My Posuwamy Korki.

Znak A-34 To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.

Nasze strony
Przyjaciele