Mieszko II Lambert

Mieszko II Lambert

Mieszko II

Przywódcy Polski nie posiadają broni jądrowej.

Konrad II o jądrach Mieszka II

Mieszko II – król Polski, następca swojego ojca Bolusia Kasiastego. Dla dobra kraju musiał ożenić się z Niemką, Rychezą. Miał syna Kazia, który został pierwszym polskim facetem od remontów.

Jeśli chodzi o Miesia, to Gall Anonim był powściągliwy co do opisywania jego rządów: Nie odznaczał się już tak jak ojciec ani zaletami żywota, ani obyczajów (...).

Ale co tam może mieć do powiedzenia jakiś Anonim, skoro możni uważali króla za fajnego gościa i mądrego zioma.

[edytuj] Rządy

Z innych źródeł niż tylko kronika Galla możemy wywnioskować, że panowanie króla było bardzo burzliwe. Z początku gościu próbował kontynuować politykę ojczula i zapadał na wschodnie kresy Dojczlandu (Polska napadała na Niemcy! Łał!). Niestety, gnuśny braciszek Mieszka, Bezprym, zrobił se koalicję i sprzymierzył się z niemieckim cesarzem i ruskim księciem. Te dwa gnomy w 1031 roku najechali kraj z dwóch stron (to jeszcze nic – 900 lat później było podobnie). Król musiał spieprzać. Władzę przejął Bezprym, masakra totalna.

[edytuj] Tryumfalny powrót

Ale Mieszka nie tak łatwo wywalić z gry, oł noł noł! Wrócił on w kilka lat później, ale na warunkach Konrada II, cesarza Niemców. Facet pozbawił go korony, a także najcenniejszych w kraju klejnotów, od których zależała ciągłość dynastii. Na szczęście, był Kazek. Ogółem bardziej niż utrata jaj bolała go utrata Milska, Łużyc, Grodów Czerwieńskich, Moraw i Słowacji. Jeśli chodzi o Bezpryma, to ktoś mu zrobił kuku i zemrzał Ci on. Natomiast Mieszko kopnął w kalendarz w 1034 r. Nie wiadomo czemu.

[edytuj] Przypuszczenia co do śmierci

Najpopularniejsza teza głosi, że Mieszko został zamordowany. Ale niekoniecznie tak musiało być. Zdaje się, że wędrując po lesie spostrzegł nagle zombie Bezpryma i walnął na zawał.

Nasze strony
Przyjaciele