Mikrofalówka

Microwave oven.gif

Ten typ telewizora puszcza wyłącznie kanały kulinarne.

Mikrofalówka (kolokwialnie Kuchenka mikrofalowa) – przedmiot codziennego użytku, który najczęściej umieszczany jest w kuchni. Dzięki niej potrawy stają się radioaktywne, a fani Brainiaca mają zaciechę. Stanowi absolutną podstawę kuchni amerykańskiej. Do tej pory nikt nie rozpracował, kto porusza talerzem w mikrofalówce.

[edytuj] Po co to jest?

Służy do napromieniowywania jedzenia wiązką fal elektromagnetycznych. Posiada ona ustrojstwo nazywane magnetofonem, które emituje te właśnie fale. Mikrofale powodują drganie molekuł wody zawartej w pokarmach, czego skutkiem ubocznym jest energia cieplna. Mówiąc prościej: podgrzewa nam obiad, kolację, lub cokolwiek tam chcemy zjeść.

[edytuj] Niebezpieczeństwa

Na użytkownika mikrofalówek czekają rozmaite zagrożenia, poczynając od nabawienia się choroby popromiennej, kończąc na dewastacji kuchni. Rzeczy, które nie powinny znaleźć się w mikrofalówce to:

  • puszka farby;
  • krab;
  • butelka szampana;
  • proch strzelniczy;
  • benzyna;
  • lampki choinkowe;
  • zimne ognie;
  • płyta główna komputera;
  • płyty CD;
  • puszki z napojami;
  • mydło;
  • kot;
  • gniotka.

Pełną listę rzeczy nie nadających się do mikrofalówki otrzymasz w programie popularnonaukowym Brejniak.

[edytuj] Rozrywka

Nie wszystko w mikrofalówce musi wybuchać. Są rzeczy, które włożone do mikrofalówki dają ciekawe efekty i nie rozwalają jej. Jedna z tych rzeczy to przecięte na pół winogrono, które pod wpływem mikrofal paruje, a fale elektromagnetyczne poddają gaz jonizacji zmieniając go w plazmę. Mówiąc krócej: winogrono świeci. To ciekawostka dla tych, którzy nie mają lampek choinkowych na święta, aczkolwiek wieszanie mikrofalówki nie jest zbyt praktyczne.

[edytuj] Zobacz też

Nasze strony
Przyjaciele