Mob Rules

Mob Rules
Mob Rules
Dresy jako żywo!
Wykonawca Czarny Szałas
Wydany 4 listopada 1981
Nagrywany 1981 w studiu Sadzonka nagrań w Kaliforni
Gatunek heavy metal
Długość za krótki
Wytwórnia Zawrót Głowy Records/Ci od Krolika Bugsa
Producent Martin Birch
Następny Album Żywe Zło
Poprzedni Album Niebo i Piekło
 
Mob Rules (1981) – drugi album Black Sabbath z Dio. Z niewiadomych przyczyn wokalista został na całej płycie wyciszony w stosunku do instrumentów co stwarza wyjątkowo dziwaczne wrażenie. Słychać bowiem, że Ronnie wydziera się niemożliwie, ale i tak zagłusza go gitara basowa i perkusja.

[edytuj] Lista utworów

  1. Turn Up the Night – o nieznanych mocach budzących się w nocy. Nie precyzuje się jednak co to za nieznane moce, gdyż nie byłyby tak nieznane gdyby zostało to sprecyzowane.
  2. Voodoo – niezwykle optymistyczna piosenka opowiadająca o tym, że wszyscy jesteśmy w rękach nieznanych mocy, doprecyzowanie, że te moce korzystają z laleczek Voodoo by nami sterować.
  3. The Sign of the Southern Cross – w tej przydługiej piosence nieznane moce przeistaczają się w bestię, która nigdy nie widziała światła. Niemniej owa bestia wychodzi na wierzch tylko wtedy gdy świecą gwiazdy Południowego Krzyża. A jak wiadomo gwiazdy świecą zawsze, tylko nie zawsze to widać.
  4. E5150 – utwór instrumentalny brzmiący jak spuszczanie wody z kibla. Nie wiadomo co autor miał na myśli.
  5. The Mob Rules – ostateczne upostaciowienie bestii. Okazuje się, że bestie rządzą, jest ich wiele, władają bezrozumnie gotowe dać wpierdol każdemu kto rzuci im wyzwanie. Tak, zgadłeś, czytelniku, to dresy! Chociaż nikt nie widział żeby oni znali się na voodoo, ale jak się umieszcza takie rzeczy na publicznie dostępnych stronach...
  6. Country Girl – wiejskie dziewczyny, jak ja kocham wiejskie dziewczyny!
  7. Slipping Away – o ucieczce przed przeszłością, przyszłością i zmutowanym dżemem. Zwłaszcza dżemem.
  8. Falling Off the Edge of the World – tutaj Dio dochodzi do wniosku, że odrzucenie faktu istnienia dżemu jest najprostszym sposobem na jego nieistnienie.
  9. Over and Over – pierwsza wizyta Dio w piekle, opisana szerzej w The Devil Cried. Dziwił się wówczas dlaczego wszędzie dookoła jest tyle płomieni.

[edytuj] Twórcy

Nasze strony
Przyjaciele