Monitor

Lepperoni2.jpg

Oczokrzywiące działanie monitora. Aż strach się bać

Monitor – pewien rodzaj międzymordzia, służący do wyświetlania durnych obrazków, gapienia się weń, demoralizowania młodzieży oraz wydawania pieniędzy.

[edytuj] Budowa

Monitor składa się z:

  • plastiku;
  • szkła;
  • lampek;
  • elektronicznego badziewia.

Wszystkie te elementy połączone razem przez zagłodzonego Chińcusia pracującego 28h na dobę w jakiś cudowny sposób pozwalają na zobaczenie co sądzi o Tobie twój komp.

[edytuj] Rodzaje

Monitory posiadają wiele różnych mutacji, różniących się się od siebie pod względem ceny za metr kwadratowy, częstości psucia się i ilości zdjęć, które się na nich zmieszczą. Wyróżniamy:

  • LCD (czyt. el-si-di) – działa poprzez szturchanie małych kryształków małymi iskrami, przez co przyjmują odpowiedni kolor (dla truskawkowych iskier będzie to czerwony, dla jagodowych – niebieski, a dla cytrynowych – żółty). Obecnie bardzo tanie, choć jeszcze 20 lat temu było to science-fiction. Płaskie.
  • OLED (o-led) – to wciąż science-fiction. Bardzo bajeranckie, gdyż można owinąć je sobie wokół palca i nadal będą działać, ale o cenę lepiej nie pytać na stojąco. Bardzo płaskie.
  • CRT (ce-er-te) – zupełnie nie płaskie, zazwyczaj białe. Podobno nikt już o nich nie pamięta, co nie zmienia faktu ich obecności w 70% domów. Wydają fajny dźwięk podczas stuknięcia w obudowę.

[edytuj] Rozmiary

Ponieważ nie każdy ma biurko 8x15 m, producenci łaskawie robią monitory w różnych rozmiarach.

  • poniżej 15" – nic o nich nie wiadomo, gdyż potrzeba mikroskopu, by je zauważyć.
  • 15-19" – standardzik biurowy. Są prawie kwadratowe, przez co mają zerową przydatność do szpanu.
  • 20-22" – małe panoramy, szpanerskie i fajnie się na nich ogląda filmy... tylko co z tego, skoro połowa gier ich nie obsługuje?!
  • 24" i więcej – gigantyczne panoramy Full HD. Filmy prawie jak w kinie, ale spróbuj odpalić na tym gry bez karty graficznej za dziesięć tysięcy...

[edytuj] Wynalezienie

A, co tu dużo gadać. Jakiś gość stwierdził, że drukowanie wszystkiego na taśmach papierowych to jednak średni pomysł i wymyślił monitor. Bądźmy mu bardzo wdzięczni.

[edytuj] Zobacz też

Nasze strony
Przyjaciele