FANDOM

Black222

Morgan Freeman w całej swej okazałości

Geneva Ministerial Conference 18-20 May 1998 (9305962437) (cropped)

Morgan Freeman przy włączonym świetle

Za każdą mądrą wypowiedź dostaję krostę

Morgan Freeman o sobie

Morgan Freeman (ur. 1 czerwca 1937 w Memphis, nie umrze nigdy) – bóg murzynów, Papa Smerf, cnotliwy dziadzio, laureat Orderu Czarnego Uśmiechu. Podobno także aktor.

Role i rolki edytuj

Był już Bogiem, prezydentem, Nelsonem Mandelą, więziennym mentorem, Bogiem, prezydentem, policyjnym mentorem, prezydentem, a także Bogiem – mimo to otrzymał Oscara za gadanie o skarpetkach.

Grywał głównie w filmach samego siebie – często podkreślał swą szlachetną czarność w takich produkcjach jak np. Mroczny Rycerz, Skazany na wolność, Uznany za winnego, Skazani na Shawshank, Zew wolności, Brudne pieniądze, Więzień Brubaker, wyraził też zaskoczenie swojej dziewczyny jego murzyńskością w Gdzie byłeś, gdy zgasły światła?. Jak widać, każda produkcja ma swój kontekst w historii czarnoskórych.

Użyczał swojego czarnego głosu w m.in. Dzikie z natury 3D, Marsz pingwinów, czy obraźliwym Inside the White House. Zniesmaczenie rasizmem postulował w filmie Red. Indianie dostali tytułem po czerwonych twarzach.

Wybitny dialog edytuj

Clint Eastwood: Gdzie są twoje buty?
Morgan Freeman: Wietrzę swoje stopy.
Clint: Masz wielkie dziury w skarpetkach.
Morgan: One nie są tak duże.
Clint: Nie dać ci pieniędzy na kilka nowych?
Morgan: To są moje skarpetki do spania. Moje stopy lubią trochę powietrza nocą.
Clint: Dlaczego nosisz je w ciągu dnia?
Morgan: Bo moje skarpetki w ciągu dnia mają zbyt dużo dziur.
Clint: Jeśli dam ci trochę więcej pieniędzy, możesz kupić nowe skarpetki. Proszę.
Morgan: Chciałbym się skusić, ale nie mogę powiedzieć na pewno.

Ta poetycka rozmowa pochodzi z filmu Za wszelką cenę, gdzie Morgan Wszechmogący zagrał bezdomnego.

Życie osobiste edytuj

Jak każdy szanujący się czarnoskóry, przestrzega Świętego Kodeksu Murzynów:

  1. Ma sporo dzieci – w tym wypadku czworo.
  2. Poparł kandydaturę Baracka Obamy.
  3. Powtarza, iż nie istnieje White History Month.
  4. Grał w filmie o więzieniu (niejednym).
  5. Zadebiutował w The Nigger Lovers.
  6. Tak samo jak Nergal, dorabia sobie w salonie fryzjerskim. Jego lokal stoi naprzeciwko pizzerii na dzielni CJ-a.

Prócz tego swym nazwiskiem przypomina o tym, że jest wolnym człowiekiem (z ang. free man).

Nawiązania edytuj

W obsadzie niezliczonej ilości filmów istnieje również jego biała wersja – o dziwo bardziej mroczna – Michael Caine, który wyraził swoje obrzydzenie Freemanem w filmie pt. Ostatnia miłość pana Morgana. Ciekawostką jest, iż Morgan Freeman jest jedyną osobą, która za ukazanie swych skarpet otrzymała tak prestiżową nagrodę.