FANDOM

Smierc

Tak mniej więcej wygląda ta czaszka.

Mors(w)morde – zaklęcie uważane przez niektórych za Niewybaczalne, co jest kłamstwem. Jednak i tak odejmują uczniom punkty na egzaminach w Hogwarcie, jeśli nie wymienią tego zaklęcia.

Do czego służy? edytuj

Służy do pokazania świecącej czaszki na niebie. Tą czaszką pokazuje się śmierć jakiejś osoby lub grupy osób.

Jak użyć tego zaklęcia? edytuj

Zdarza się, że to zaklęcie nie jest przydatne. Jednak jak go użyć? Wystarczy być czarodziejem z magiczną rózgą różdżką. Potem należy wycelować nią w niebo i krzyknąć pijackim, aczkolwiek zdecydowanym krzykiem formułkę „Morswmorde” i cieszyć się z efektu. Przed użyciem skonsultuj się z Potterem bądź Śmierciożercą, gdyż każda czaszka niewłaściwie wyczarowana może zagrażać twojemu życiu lub zdrowiu.

Krótka historia tego zaklęcia edytuj

Walrus face

Może tak wyglądał twórca tego zaklęcia?

Nie wiadomo, kto wymyślił to zaklęcie. Formułka wskazuje, że wymyśliła je „osoba z mordą morsa”. Na wiele lat zostało ono zapomniane. Jednak Lord Voldemort razem ze swoją grupą agentów przypomniał czym ono jest i razem z nimi radośnie obwieszczał tą sztuczką różne „śmierci z powodu tajemniczych wypadków”. Zrobił z tego zaklęcia również palący znak na ramionach swoich najlepszych przydupasów zwolenników, który służył jako poczta, lepsza nawet od dzisiejszych portali informacyjnych. Czarodzieje uznali za niewybaczalne bezczelne informowanie o śmierci innych i wypalanie sobie dziwacznego znaku. Dlatego też niektórzy wpychają to do Zaklęć Niewybaczalnych.

Niektóre mongolskie mugolskie odpowiedniki tego zaklęcia edytuj

  • NonNews, który nigdy zawsze poinformuje o śmierci kogoś sławnego;
  • Ucieszony zięć;
  • Hamlet z czaszką;
  • Klepsydra;
  • Nekrofil Nekrolog.
  • Akt zgonu

Czym grozi złe użycie tego zaklęcia? edytuj

Według niektórych ten, kto źle użyje tego zaklęcia będzie miał mordę morsa, więc miejcie się na baczności czarodzieje i czarodziejki! Używajcie go dobrze i tylko w (nie)słusznej sprawie!