Morsmorde

Smierc

Tak mniej więcej wygląda ta czaszka.

Mors(w)morde – zaklęcie uważane przez niektórych za Niewybaczalne, co jest kłamstwem. Jednak i tak odejmują uczniom punkty na egzaminach w Hogwarcie, jeśli nie wymienią tego zaklęcia.

[edytuj] Do czego służy?

Służy do pokazania świecącej czaszki na niebie. Tą czaszką pokazuje się śmierć jakiejś osoby lub grupy osób.

[edytuj] Jak użyć tego zaklęcia?

Zdarza się, że to zaklęcie nie jest przydatne. Jednak jak go użyć? Wystarczy być czarodziejem z magiczną rózgą różdżką. Potem należy wycelować nią w niebo i krzyknąć pijackim, aczkolwiek zdecydowanym krzykiem formułkę „Morswmorde” i cieszyć się z efektu. Przed użyciem skonsultuj się z Potterem bądź Śmierciożercą, gdyż każda czaszka niewłaściwie wyczarowana może zagrażać twojemu życiu lub zdrowiu.

[edytuj] Krótka historia tego zaklęcia

Walrus face

Może tak wyglądał twórca tego zaklęcia?

Nie wiadomo, kto wymyślił to zaklęcie. Formułka wskazuje, że wymyśliła je „osoba z mordą morsa”. Na wiele lat zostało ono zapomniane. Jednak Lord Voldemort razem ze swoją grupą agentów przypomniał czym ono jest i razem z nimi radośnie obwieszczał tą sztuczką różne „śmierci z powodu tajemniczych wypadków”. Zrobił z tego zaklęcia również palący znak na ramionach swoich najlepszych przydupasów zwolenników, który służył jako poczta, lepsza nawet od dzisiejszych portali informacyjnych. Czarodzieje uznali za niewybaczalne bezczelne informowanie o śmierci innych i wypalanie sobie dziwacznego znaku. Dlatego też niektórzy wpychają to do Zaklęć Niewybaczalnych.

[edytuj] Niektóre mongolskie mugolskie odpowiedniki tego zaklęcia

  • NonNews, który nigdy zawsze poinformuje o śmierci kogoś sławnego;
  • Ucieszony zięć;
  • Hamlet z czaszką;
  • Klepsydra;
  • Nekrofil Nekrolog.
  • Akt zgonu

[edytuj] Czym grozi złe użycie tego zaklęcia?

Według niektórych ten, kto źle użyje tego zaklęcia będzie miał mordę morsa, więc miejcie się na baczności czarodzieje i czarodziejki! Używajcie go dobrze i tylko w (nie)słusznej sprawie!

Nasze strony
Przyjaciele