Mu Online

Boss.jpg

Czego się spodziewać po grze, w której bossem jest zając?

MU Continent of Legendgra internetowa, jak twierdzą twórcy, typu MMORPG. Tworząc ją, wzorowali się na projekcie Tibii, oraz na grze Lineage II, która jakimś dziwnym trafem została stworzona 2 lata później.

Gra jest osadzona w prehistorycznym świecie, gdzie były czary, skrzydła, exp za potwory, ale zamiast samochodów były latające maszyny.

[edytuj] Rodzaje klas

  • Dark Knight – wybierany przez 2/3 graczy, najlepsza postać do wyżywania się na innych graczach. Nosi kolorowe zbroje z idiotycznie wyglądającymi hełmami. Niefortunnie, do wprowadzenia MU Helrera postać była tragiczna do wylewelowania, twórcy poskąpili mu talentu do expienia, przez co gra była pełna wałęsających się po spotach (zwłaszcza na wysokich poziomach) Knightów błagających o party, choć i tak nikt nie chciał ich brać. Może „ubrać” skrzydła szatana.
  • Fairy Elf – dzieli się na dwie klasy AE – elf do ataku i EE do pt, ustawek itd. Wybierany przez ponad 1% graczy, najczęściej przez niskich, przygarbionych nastolatków, którzy lubią grać dziewczynami też większość dziewczyn wybiera te 'bezbronne' istoty. Jest główną postacią do rzucania buffów, których ma aż 4 i są pożądane przez innych graczy. Potrafi również przywoływać do pomocy potwory, które znakomicie biegają wokół postaci i podnoszą respekt u innych graczy. Używa broni strzeleckiej i co ciekawe, każda wystrzela inny rodzaj strzał, mimo że zawsze nosimy przy sobie te same. AE to tak zwane „zimne suki” ze względu na swój skill „ice arrow” który uniemożliwia zrobienie czegokolwiek przez innego gracza co niesamowicie irytuje i skłania do wyzwisk od noobów bo co ma robić biedny bk kiedy nie może wykonać combo.
  • Dark Wizard – wybierany przez graczy, którzy lubią spędzać przeszło 99% czasu w grze na tzw. AFK. Ma mało życia, defa i niskie obrażenia. Ma pokaźny arsenał czarów, z których używa 2-3. Wbrew pozorom, świetny do uciekania przed przeciwnikiem, uderza tak szybko i mocno, że większość graczy w ogóle tego nie zauważa. Posiada dość pokaźną ilość dostępnych różdżek, choć przez 3/4 gry nosi cały czas tą samą. Wykorzystuje buga w grze do PvP (TeleNova), który pozwala mu mimo niższego DEF i DMG oraz mniejszej ilości HP od innych postaci stać się niepokonanym. W brew pozorom postać jest bardzo pożądana na drop PT ze względu na skill Soul Barrier i możliwość unikania hitów (teleport).
  • Summoner – nowa postać, którą nikt nie chce grać, bo wingi 1lv i 2lv wyglądają prawie tak samo i nie można szpanować. Nie wiadomo po co została stworzona, posiada piorunującą liczbę 5 dostępnych setów, oraz 3x mniej summonów, niż Elfy. Jest rekordzistką Guiness'a w pozbywaniu się potionów many. Jej hełmy potrafią zmieniać kolor i długość jej włosów.
  • Magic Gladiator – rudowłosa wielkogłowa krzyżówka Dark Knighta oraz Dark Wizarda. Nie nosi hełmów, żeby nie zniszczyć sobie fryzury. Możemy nim grać jako słabsza wersja Dark Knighta, lub Dark Wizarda. Ogólnie jest wielką ciotą, ale gra nim wiele osób, bo fajnie wygląda. Postać podobno jest przeznaczona do PvP (choć pada na combo od przeciętnego BK lub pojedynczy IceArrow od AE) jak i do EXPa stąd nazwa Duel Master.
  • Dark Lord – najprawdopodobniej pochodzi z Czarnobyla, dlatego świecą mu się włosy. Zamiast skrzydeł zakłada na plecy niebieski obrus, później czerwony, na którym też może latać. Porusza się na grzbiecie swojego wyrośniętego rumaka prezentując wronę na ramieniu. Na początku gry zadaje 2x większe obrażenia niż reszta postaci razem wzięta, choć i tak z czasem okazuje się że nie może nikogo pokonać. Nadaje się głównie do trzymania Guild, ze względu na możliwość rekrutowania pod swój płaszcz 2x większą ilość graczy. Mimo to często zdarza się, że gracze robią strDL skuszeni początkową dużą siłą uderzenia, która po przekroczeniu pewnego progu lvlu okazuje się że jest całkiem zwyczajna, a DL nie jest wstanie utrzymać się nawet z buffem na ciężkich spotach.
  • Rage Fighter – najnowsza postać, prawdopodobnie wzorowana na kibicach piłkarskich, wymiary 2x2 metry. Do walki używa rękawic bokserskich, atakuje zaawansowanymi technikami karate (zawsze bije z prostych, a i tak każdy się nabiera). Na chwilę obecną posiada oszałamiającą liczbę 3 dostępnych setów i 3 broni. Nie może zakładać zwykłych rękawic, bo nie. Podobnie jak wszystkie postacie w MU posiada kilka rodzajów buildów. MU Online opuściło wielu graczy od wprowadzenia RF ponieważ postać była (i mimo znerfienia) w dalszym ciągu jest (przegięta) Over Power względem pozostałych postaci. Balance w grze leży i kwiczy. np. RF bije jak Knight z Combo w punkt, tyle że atakując jednocześnie wszystkich na obszarze całego ekranu jak Wizard.

[edytuj] Noob w Mu Online

Info.png Główny artykuł: Noob
  • Wszędzie chodzi na pieszo, bo szkoda mu kasy na teleporty.
  • Pyta się, jak atakować czarami.
  • Tworzy Elfkę lub Wizarda i wszystkie ich punkty inwestuje w siłę.
  • Knightem używa tylko LPM, bo szkoda mu pieniędzy na mana potiony.
  • Wchodzi na zajętego spota i prosi o party. Jeśli spotka się z odmową, wyzwie graczy od noobów i zacznie ksuć.
  • Ewentualnie wchodzi na zajętego spota i od razu zabija potwory. Po zwróceniu uwagi kłóci się, że to on był tu pierwszy.
  • Zdarza się też, że wchodzi na spota zajętego przez postacie ze znacznie niższym poziomem i ksuje grożąc, że nie przestanie dopóki nie dostanie party. Niektórzy są tak wytrwali, że potrafią ksuć przez wiele godzin.
  • Bulwersuje się, gdy psuje mu się przedmiot w Chaos Machine. Nie potrafi wyjaśnić dlaczego, więc zwala na bugi i lagi. Potem wychodzi z gry.
  • Jeśli mu się uda, to krzyczy tak aby wszyscy gracze widzieli jego zwycięstwo.
  • Stoi nagi w Lorencii prosząc o Zen i itemy.
  • Chodzi za dobrymi graczami i żebrze o kasę, a gdy mu odmówią, wyzwie ich od noobów.
  • Gdy zobaczy obok siebie Game Mastera pisze „admin plizz give itens”, lub „gift me plz”.
  • Zbiera każdy (tak, każdy) bezwartościowy przedmiot leżący na ziemi.
  • Goni „agi elfa” prosząc o buffa.
  • Zaczepia każdego gracza z zapytaniem, gdzie jest jakiś NPC (minimapa jest dla frajerów).
  • U NPC kupuje tylko raz w tygodniu, gdy przez godzinę zakup jest wolny od trzyprocentowego podatku.
  • Pyta się kogoś, „Dlaczemu nie mogę załorzyc hełmu Medżik Gladiatorem” Jeżeli odpowiesz mu, że się nie da, wyśmieje cię i zapyta kogoś innego.
  • Uważa, że set Leather jest lepszy od Great Dragon, bo ładniej świeci.
  • Zakłada sklepy o nazwie „I need zen, buy it pls” wrzucając przedmioty po kilkaset razy większej cenie.
  • Często nazywa też sklepy „Buy it fast”, oczywiście z cenami również kilkadziesiąt/kilkaset razy wyższymi niż normalnie.
  • Gdy go zabijesz, grozi przyjściem jego drugą postacią, która jest w najlepszej gildii na serwerze.
  • Ewentualnie pisze „wa!t HeRe” i już więcej nie przychodzi.
  • Gdy zobaczy u kogoś dobry item, twierdzi że dany gracz to cziter/hacker.
  • Krzyczy NO KS do każdego przechodzącego obok niego gracza.
  • Nie może znaleźć wyjścia z Atlans, mimo że dopiero co nim wszedł.
  • Stoi w Safe Zone i wyzywa wszystkich od noobów.
  • Każdego Game Mastera tytułuje 'adminem'.
  • Prosi o restart serwera, bo wszystkie znane mu spoty są zajęte.
  • Prosząc innych graczy o party, ponawia prośbę co 5 sekund. Nie zraża go nawet odmowa, przez parę minut kontynuuje pisanie.
  • Prosi o party, a następnie o eskortę w drodze z safe zone na spot, gdyż sam nie może trafić (ew. ginie od jednego hita tamtejszych mobów).
  • Nie wie, co to „koordy”.
  • Stoi obok spota (na którym nie może ani przeżyć, ani tym bardziej zabijać mobów) i próbuje wymusić party na silniejszych graczach argumentem, że spot jest zajęty przez niego.
  • Stoi w Lorencji i pisze, że kupi Longsworda. Kiedy ktoś mówi mu, że niema czegoś takiego, on śmieje się i pisze, że jak jest 'short' to musi być i 'long'.
  • Biega za każdym graczem i wpisuje Hustle.
  • Chcąc dostać się do jakiejś gildii, pisze Respect przed jednym z jej członków. Nigdy przed władcą gildii.
  • Gdy wejdzie na jakiś event, zaczyna zasypywać innych graczy pytaniami na temat gry.
  • Próbuje wyciągnąć chaosy z pojemnika obok Chaos Machine.
  • Cieszy się, gdy z Box of Luck dropnie mu 4 000 zen.
  • Daje sobie nick DarthVader i chodzi tylko z Light Saber'em.
  • Prosi o party NPC dającego buffy przy bramie.
  • Gdy zdobędzie najlepszy set od kowala, biega po wszystkich miastach, by pokazać go innym graczom.
  • Kiedy już jakimś cudem wbije 400 lvl, pyta się „Co dA_lej ?>!?”
  • Stoi w Lorencii i spamuje „Dasz na BB?”
  • Nosi pojedyncze itemy z Eventu: exe +Zen/ref, mimo że w skrzyni ma +HP+DD, bo tamte z Zen lub Ref maja o kilka punktów więcej Defence.
  • Jak dropnie wartościowy item w Party i uda się mu go chwycić, to nagle znika olewając całą resztę.

[edytuj] Miejsca

  • Lorencia – miasto newbie. Wszystkie klasy (oprócz elfa i summonera) zaczynają tam grę. Jest głównym miejscem przesiadywania noobów oraz sprzedawców. Przy południowym wyjściu praktycznie zawsze stoją PK i zabijają każdego kto tylko wyjdzie z miasta.
  • Noria – miasto elfów. Znajduje się tam Chaos Machine (przez większość nazywane pralką) i wejście do Devil Square, gdzie zawsze jak się zaczyna przychodzą nooby wbijają się komuś na miejsce i proszą całą ekipę, która jest w środku o party. Częstym widokiem jest też przeklinanie i bieganie w kółko jakiegoś gracza, któremu nie wyszedł item w Chaos Machine.
  • Elbeland – miasto opanowane przez szalone króliki i wściekłe ważki. Najbardziej dopracowane ze wszystkich początkowych miast, choć rodzi się tam Summoner, którym i tak nikt nie gra.
  • Devias – zimowa kraina z której można wejść do Blood Castle. W niej także znajduje się dużo PK, głównie przy wschodnim wyjściu. Na wielu serwerach znajduje się tam pełno spotów Elite Yeti gdzie całymi dniami mogą przesiadywać nooby i prosić każdego o party. Znajdują się tu także przejścia do Lost Tower, Elbeland (i tak nikt nie wie gdzie się znajduje) a obok miejsca expienia graczy z 20-30lv umieszczono praktyczne przejście do Raklion, gdzie można wejść od 230 poziomu.
  • Dungeon – kraina do której udaje się większość noobów po ukończeniu 20 poziomu. Panuje tam grobowa atmosfera, w każdym miejscu są szkielety i mady które tylko czekają na odgryzienie ci podeszwy od buta (o ile je masz), w ostatnim poziomie Dungeon'u siedzi Gorgon który ze swojego gównianego (tronu ulepionego gorgon staffem) dowodzi szalonymi krowami zatrutymi Mamrotem.
  • Lost Tower – jest to siedmio poziomowa wieża która kończy się Icarusem. Wypadają tam itemy potrzebne do questa. Zazwyczaj expi się na poziomach pierwszym i siódmym, resztę poziomów dodano by utrudnić przemieszczanie się noobom, którym szkoda kasy na teleport.
  • Atlans – podwodna kraina, w której zazwyczaj expią ludzie z małymi levelami, choć czasem można spotkać expiącą postać z wyższym poziomem okupowaną przez stado noobów błagających ją o party. Co ciekawe, można oddychać pod wodą bez żadnej specjalnej aparatury.
  • Tarkan – wyspa–pustynia znajdująca się za Atlans. Są tam dość silne moby z którymi antyinteligencja już nie daje rady i biegają za każdą postacią prosząc ją o party. Grupa wybranych wie, że znajduje się tu wejście do Kantru.
  • Icarus – miasto a raczej nic. Pod tą krainą latają smoki które najprawdopodobniej planują inwazję na Lorencję i zaprzyjaźnione miasteczka. Na krańcu (świata) tej krainy spotykamy Black-Ziom'a ujeżdżającego Fenixa który o dziwo nie wskrzesza się z popiołów.
  • Aida – duża leśna kraina, w której i tak nikt nie expi, bo się nie opłaca. Odwiedzana jedynie ze względu na obecność dwóch Goblinów parających się (nie)tworzeniem przedmiotów. Większość graczy nigdy nie wyszła poza granice miasta.
  • Crywolf – odległa kraina dla graczy z wyższym poziomem, w której również nikt nie expi poza osobami próbującymi stworzyć Fenrira (co po dwóch dniach szukania części z reguły i tak się nie udaje). Raz w tygodniu odbywa się tutaj Event, w którym musimy powstrzymać potwory przed zajęciem fortecy w rogu krainy, co najczęściej też się nie udaje. Ogólnie pechowa kraina, ale przynajmniej nie ma na niej noobów, bo nie wiedzą jak się tam dostać.
  • Kantru – podzielone na dwie części – wielką dżunglę na której i tak expi się w dwóch miejscach oraz laboratorium z silnymi potworami i specjalnym eventem. Tutaj próbują udowodnić swoją wartość silni gracze, próbując samodzielnie pokonać którąś kreaturę, choć najczęściej jedno uderzenie potwora kończy cały pojedynek.
  • Kantran – plansza (sawanna) z bardzo silnymi mobami idealnymi do expienia dla graczy którzy zrobili już Quest na 400lv (master lvl) pełna dziwnych skorpionow, dużo silniejszych Yeti niż te w Devias oraz całej masy innego paskudztwa. Plansza na której wszyscy na ogół próbują się wbić jeden (przegięty) konkretny spot za czym idzie nieustanny KS tego miejsca.
  • Archeon – mapa do której za pośrednictwem „Spirit map” można wejść z Norii, miejsce dosyć moce w którym moby bardzo mocno biją ale maja mało HP i DEF przez co też szybko padają, dobra mapa dla expienia ML, ma też zakątki idealne do party na drop.
  • LeCleon – bardzo twarda mapa z eventem w sobie w którym trzeba pokonać nieustanie teleportującego się wielkiego pająko-człowieka rodem (Asmodan) z Diablo 3. Mapa tylko dla bardzo twardych graczy, w której na ogół średnio mocny gracz pada od strzała nawet z Buffem w Party. W sezonie 8 najmocniejsza i najbardziej wymagająca mapa.
  • Kalima – dawno zapomniana mapa rozbita na 7 poziomów, do której w sezonie 4 chodziło się na drop, bić bossa „Kuduma”. Dla PT średnich graczy – Totalna strata czasu. Boss ma parę milionów HP czego efektem było spędzenie na spocie całych godzin (o ile boss nie wykosił PT), a i tak najczęściej nic z niego nie padało... poza Ale i Zen.

[edytuj] PK

Mu ma tą ciekawą właściwość, że rzeczy +5 i lepszych nie można zgubić. Zdobycie takiego sprzętu nie stanowi problemu nawet dla noobów. Efekt jest taki że polowania na newbie są rozrywką powszechnie znaną i lubianą. Poza tym można załatwić sobie set, który odbija do 40% otrzymanych przez postać obrażeń z powrotem do atakującego. Na tak wyposażonego BK, z dużą ilości HP i towarzystwem 1-4 leczących go elfów, praktycznie nie ma bata i może on sobie zabić bezkarnie kogo mu się żywnie podoba.

Nasze strony
Przyjaciele