Mundurek szkolny

Mundurki.jpg

Klasa w mundurkach

Mundurex.jpg

Nowy dodatek do kieszonki gimnazjalisty

Zaloba1.JPG

Obowiązkowy mundurek na czas zagrożenia czempionatem

MundurekPV.jpg

Za takim mundurkiem panowie sznurkiem

Mundurek szkolny – jeden z mnóstwa sposobów uprzykrzania życia uczniom z całego świata. Obecne na różnych poziomach nauki, jako taki sens mają tylko w placówkach szkolących do wojennej naparzanki lub w klasach policyjnych, aby oswoić uczniów z koniecznością odziewania się w życiu zawodowym w takie łachmany.

[edytuj] Jak wygląda typowy mundurek?

Rożnie w różnych krajach, np. w Australii może to być koszulka i fikuśne spodenki, ale często także spódnice, swetry i marynarki, kończąc na turbanach i brodach. Zwykle mają albo ciemny kolor, ułatwiający zaśmierdzenie się ucznia w czerwcu albo tak jaskrawy, że do poruszania się po szkole potrzebne są okulary przeciwsłoneczne lub noktowizor. Często ozdobione są tarczą szkoły, by policja wiedziała, z jakiej szkoły pochodzą złapani wagarowicze.

[edytuj] Krótka historia polskiej odzieży

[edytuj] Zabory, II RP i komuna

Jeśli oglądałeś „Syzyfowe prace”, to pewnie widziałeś tam uczniów w mundurkach. Takie dziwolągi utrzymały się dość długo, jeszcze do XX wieku. Prawdziwa głupota zaczęła się w międzywojniu, a rozwinęła za stalinowskiej władzy, kiedy to nakazano uczniom nosić ten strój także poza szkołą. Wyjątek – wakacje. Czysta segregacja rasowa młodego pokolenia i odmienianie na siłę! W dodatku strój ten był mało wygodny i powodujący skrępowanie. Przełom nastąpił w stanie wojennym, gdy zaczęto materiał na mundurki przerabiać na kartki reglamentacyjne.

[edytuj] Za mundurem Giertych sznurem

Renesans mundurków przypadł na okres IV RP, gdy pewien pan wprowadzał akcję „Zero tolerancji dla przemocy w szkole”. Wprowadzenie mundurków uznał za niezbędne do wykurzenia złego szpanu ze szkół. Realizacja tego planu nie trwała długo – często już po miesiącu uczniowie zamienili mundurek na bluzę z chawudepem na plecach. Nie wypalił też pomysł, by podczas koncertów Michał Wiśniewski wkładał swój mundurek szkolny.

[edytuj] Dygresje

Amerykańscy naukowcy odkryli w serii badań to, co wiadome było dla uczniów od początku – mundurki pogarszają relacje do szkoły i nie eliminują narkotyków ani petów. Na poprawę dyscypliny przyczyniają się równie dobrze jak upomnienie ustne za bieganie po korytarzu.

[edytuj] Objawy noszenia mundurków

  • swędzenie
  • drapanie
  • gryzienie
  • nadmierna potliwość
  • wkuCenzura2.svgnie
  • wściekłość i agresja wobec nauczycieli
  • brak hajsu przez pierwszy rok

[edytuj] Co zrobić z mundurkiem?

  • Wywal przez okno i powiedz, że zgubiłeś.
  • Przerób na wyściółkę dla psa/kota/innego zwierzęcia.
  • Ubierz w niego poduszkę.
  • Przerób na lalkę Voodoo nauczyciela i...
  • Spal.
  • Uszyj sobie taki sam jak ten w szkole, tylko że cieńszy.
  • Skróć i powiedz, że jest na ciebie za mały.
  • Wywal do śmieci (grozi znalezieniem przez rodziców).
  • Spłucz w toalecie (grozi zatkaniem).
  • Nie noś.
Nasze strony
Przyjaciele