FANDOM

Muzyk sesyjny – osoba, która ma za dużo czasu i znajomych, a że umie grać na instrumentach, każdy jej się podlizuje by wspomogła go w nagrywaniu jakiegoś tandetnego albumu, najczęściej demówki bądź EP. Termin ten popularny jest zwłaszcza w undergroundowej muzyce gitarowej, ponieważ elektronikę można tworzyć w pojedynkę, a w rapie są to występy gościnne. Muzycy sesyjni najczęściej grają na perkusji, choć zdarza im się grać też i na różnorodnych gitarach. Jeśli nie czujesz się potrzebny otoczeniu, graj na perkusji i obnoś się z tym. Zostaniesz rozchwytywanym muzykiem sesyjnym.

Rola muzyka sesyjnego edytuj

Muzycy sesyjni, jak sama nazwa wskazuje, grają na wszelkich próbach oraz sesjach nagrywania albumów. Są oni zazwyczaj dość towarzyscy, ponieważ krążą od zespołu do zespołu, a to niestety wymaga integracji. Po ukończeniu sesji nagraniowej, żeby ktoś czasem nie pomyślał, że dany muzyk sesyjny jest członkiem zespołu, jest on wymieniany na innego muzyka sesyjnego, a zespół w nowym składzie daje kilka występów na żywo. Po zakończeniu (za przeproszeniem) trasy koncertowej, nowy muzyk sesyjny wymieniany jest na następnego z podobnego powodu co powyżej.

Fakty edytuj

  • Pół roku w zespole to już za długo.
  • Dopuszczalny jest udział tylko i wyłącznie na jednym wydawnictwie zespołu.
  • Jeżeli muzyk sesyjny gra podczas występów, to nie może nagrywać już w studiu.
  • Jeżeli pomimo powyższego nagrywał w studiu, to nie jest już muzykiem sesyjnym.
  • Niektóre zespoły raw black metalowe składają się z samych muzyków sesyjnych.
  • Muzycy sesyjni mają bardzo dużo znajomych na Facebooku i Naszej Klasie.
  • Bardzo aktywni nie rozpoznają połowy osób, które mówią do nich cześć na ulicy.
  • Rząd planuje wprowadzenie zniżki na bilety PKP dla muzyków sesyjnych.