FANDOM

Mysz komputerowa

Mysz komputerowa w starciu ze zdezorientowanym kotem

Funny-pictures-a-real-mouse-1zq

Mysz komputerowa w pełnym wyposażeniu

Mysz komputerowa

Mysz dwusystemowa

SRI Computer Mouse

Najnowsza mysz komputerowa

Mysz komputerowa (inaczej: stołokulotoczny manipulator strzałkowego wskaźnika ekranowego) – osobnik pokryty izolatorem (warstwą plastiku).

Na ekranie monitora wskazuje północ, południe, wschód i zachód. Mysz przesuwa się za pośrednictwem pracy palców dłoni i przedramienia. Najpierw ruchy te są przetwarzane w mózgu operatora lub opiekuna, po czym są wysyłane do dłoni, a następnie do myszy i na ekran monitora. Kursor na ekranie przesuwa się wektorami oraz krzywymi. Mysz komputerowa występuje na peryferiach komputera (urządzenie peryferyjne). Niegdyś występowała w filmie Domek na prerii. Wyróżnia się takie myszy komputerowe jak:

  • z przewodem (pokarmowym);
  • bezprzewodowa (jeden z postępów inżynierii genetycznej);
  • mysz mechaniczna;
  • mysz optyczna.

Mysz mechaniczna edytuj

Mysz ta posiada specjalną kulkę zamieszczoną na podwoziu. Usuwa ona wszelki brud z powierzchni biurka - stanowi poważną konkurencję dla środków czyszczących. Kulka ta porusza się za pomocą zminiaturyzowanych rolek papieru toaletowego. Bardziej opiekuńczy domownicy wyposażają swoje pociechy w kuwetę, zwaną również podkładką pod mysz, która przedłuża żywotność myszki nawet do dziesiątek lat.

Mysz optyczna edytuj

Mysz optyczna, której jednym z cyklów ewolucji była mysz mechaniczna. Wraz z biegiem czasu, dzięki postępom w inżynierii genetycznej, doszło do jej ewolucji w mysz optyczną (oko uzbrojone). Jej atutem jest laser, który niszczy wszelkie zanieczyszczenia i zabija szkodliwe bakterie z powierzchni biurka oraz likwiduje roztocza.

Płeć myszy komputerowej edytuj

Mysz komputerowa z pewnością jest płci żeńskiej, ponieważ mówiąc o myszy powiemy ta mysz, a nie ten mysz. Ponieważ komputer jest płci męskiej, najlepszym wyborem podczas zakupu myszy jest mysz bezprzewodowa, gdyż nie zachodzi bezpośredni kontakt z komputerem.

Sposoby podłączania do komputera edytuj

Mysz można podłączyć do komputera poprzez:

  • USB – Universal Serial Bus (Uniwersalny Serial o Busach) Type A USB connector
  • PS/2 (PlayStation 2) PS2 Ports ATX
  • Port szorowany RS-232
  • FireWire (palące kable) Firewire6-pin
  • Bluetooth (niebieskie zęby) Bluetooth

Zastosowanie edytuj

  • wyładowywanie swoich doznań emocjonalnych, na przykład poprzez rzucanie nią o ścianę;
  • znęcanie się nad słabszymi osobnikami;
  • nakręcanie kabla na palec;
  • używanie jej do interakcji z komputerem (rzadko spotykane).