Na imię mi Earl

Niosę szczęście i radość... a piwo to moje paliwo.

Earl o sobie

(...) zrobiłem listę wszystkich złych uczynków jakie popełniłem w życiu. To bardzo długa lista…

Earl o swojej liście
Tv my name is earl01

Od lewej Randy, Catalina, Earl, Darnell i Joy.

Na imię mi Earl – amerykański serial komediowy. Chodzi w nim głównie o to, że główny bohater Earl, ma na imię Earl.

[edytuj] Fabuła

Wszystko rozgrywa się wokół Earla Hickeya – narratora serialu. Kiedyś był pomniejszym złodziejaszkiem, któremu mało co się udawało. Gdy wygrał na loterii – tak się ucieszył i tak wiwatował, że wpadł pod samochód i los odleciał w siną dal. W szpitalu oglądał program Carsona Daly'ego, który opowiadał o karmie, dzięki której był szczęśliwy. Otumaniony narkozą Earl uwierzył i zrobił listę wszystkich złych uczynków, jakie popełnił w życiu i postanowił je naprawić wraz z pomocą brata Randy'ego. Po dokonaniu pierwszych dobrych uczynków Earl odnalazł kupon na ulicy i odebrał swoje 100 tysięcy. Od tego czasu naprawia wyrządzone zło.

[edytuj] Postaci

[edytuj] Earl

My name is earl DVD1

Earl. I wszystko jasne

Na imię mi Earl

Earl

I wtedy wiedziałem, że mogę go skreślić z listy. Był szczęśliwy

Earl

Earl J. Hickey to chudy wąsaty białas z owłosioną klatą. Jeżeli nie naprawia złych uczynków – przesiaduje w Krabowej Chacie – najlepszej restauracji z krabami w okolicy.

[edytuj] Randy

Fajnie, że żyjemy, bo jakbyśmy nie żyli, nie moglibyśmy robić rzeczy, które robimy za życia

Powerplay Randy'ego

Opóźniony w rozwoju brat Earla, który pomaga mu w skreślaniu ludzi z listy złych uczynków. To przez niego Earl trafił do poprawczaka, a potem zszedł na złą drogę. Śpi z bratem w jednym łóżku.

[edytuj] Joy

Będąc w 6 miesiącu ciąży z nie wiadomo kim, Joy Turner tak schlała Earla, że ten ją poślubił nie wiedząc, że jest w ciąży. Potem zdradziła Earla i zrobiła dziecko z kelnerem z Krabowej Chaty. Kiedy Earl został potrącony przez samochód Joy dała mu do podpisania rozwód wraz z zrzeczeniem się ich przyczepy kempingowej. Później Joy chciała zabić Earla, aby odziedziczyć 100 tysięcy, ale powstrzymało ją wykreślenie jej z testamentu.

[edytuj] Facio od Crabów (Crabman)

Hej, Earl!

Darnell do Earla

Hej, Faciu od Krabów!

Earl do Darnella

Darnell Turner – czarnoskóry kelner z Krabowej Chaty. Zrobił dziecko żonie Earla. Naprawdę nazywa się Harry Monroe i jest uczestnikiem programu ochrony świadków. Jest byłym zabójcą w organizacji rządowej, dostał się do programu ochrony świadków, kiedy zeznawał przeciwko swoim byłym pracodawcom. Często możemy zobaczyć Darnella jak gra w gry video i pali marihuanę. Earl nie wiedział jak ma na imię i od tego czasu woła na niego Crabman.

[edytuj] Catalina

Możecie mnie pocałować w moją meksykańską dupę!

Catalina

Catalina Aruca przyjechała z Meksyku w skrzyni i przebywa w Stanach nielegalnie. Pracuje jako sprzątaczka w motelu, w którym mieszkają Earl i Randy. Czasami pomaga im w skreślaniu ludzi z listy.

[edytuj] Patty (Dzienna Prostytutka)

Nie było nikogo z kim Patty by się nie przespała, więc zaprowadziliśmy ją do Kenny'ego

Earl o Patty

Oparł się mojemu urokowi. Nawet pokazałam mu swój ładniejszy cycek

Patty o wizycie u Kenny'ego.

Patty to możliwie najbardziej obleśna i paskudna prostytutka jaką można było wymyślić. Pracuje w ciągu dnia i robi „to” za mniej niż dziesięć dolarów… Kilkukrotnie Earl wynajmował ją, aby pomogła mu w skreśleniu ludzi z listy. Na przykład raz wysłał ją do Kenny'ego, który później okazał się gejem, więc Earl musiał mu znaleźć geja…

[edytuj] Recenzje

[edytuj] Pozytywne

Serial zdobył nagrodę Emmy. Poza tym wszyscy odnoszą się sympatycznie do byłego przestępcy chcącego wymazać swoją złą przeszłość.

[edytuj] Negatywne

Niektórzy zauważyli, że aktorzy grający Earla i Randyego są scjentologami i grą w serialu przekazują karmiczne wartości scjentologiczne. Twórca Greg Garcia twierdzi, że to gówno prawda i że Earl i Randy nie są scjentologami.

[edytuj] Emisja serialu w Polsce

Pierwszy raz polskim widzom serial zaprezentowała TVP2 we wrześniu i październiku 2007. Debilni realizatorzy „Dwójki” pomylili kolejność pierwszych odcinków, emitując je w porządku: 1, 2, 3, 6, 5, 4. Jednak w listopadzie 2007 zawieszono emisję serialu, nie podając przyczyny. Od 19 kwietnia 2009 TVP2 emitowała I sezon Earla od początku. Earla emituje również Comedy Central.

Nasze strony
Przyjaciele