FANDOM

Nalesniknabogato

Na bogato, układ kręgów może świadczyć o tym, że kucharz był ateistą, bądź jednym z tych od rowerów

NALEŚNIKIII???

Niekryty Krytyk[1] o naleśnikach

Naleśnik – sympatyczny placek, wyprzedza psa w rankingu na najlepszego przyjaciela człowieka. Składa się z pleców i smaku. Najlepszy z marmoladą, chociaż co kto lubi.

Historia edytuj

W 1423 p.n.e. król plemienia Siuksów, Wielki Król Żwirek postanowił pójść na polowanie. Polował 9 wiosen, niestety, nic nie upolował. Wkurzony wrócił do swojej wioski i oznajmił, że nastał czas głodu. Tego samego dnia oznajmił, że kto wymyśli sposób aby wyżywić całą wioskę, w ten trudny czas, dostanie 2 kg piachu. Ożywieni propozycją wodza poddani zaczęli wymyślać różnorakie potrawy. Pewnemu wojownikowi wpadł do głowy pomysł, że zrobi wodzowi jajecznicę z mąki, jajek, i mleka (akurat nie było niczego innego w magazynie). W ten sposób powstał m.in. Gorący Kubek, Zimna Filiżanka, oraz naleśniki. Wódz był bardzo szczęśliwy, a Nalé Shnik (twórca tejże potrawy), dostał nie 2 kg piachu, lecz jego dożywotni zapas.

Niezwykle zafascynowany perspektywą tego bogactwa postanowił wyjechać nad Morze Bałtyckie zmienić imię na „Lech”, zainwestować w browar, założyć gród, zostać nielubianym prezydentem, oraz nie wyjść z grupy na EURO 2008. Ostatnie 2 punkty mu nie wyszły, ale za to udały się jego potomkom.

W pierwszym tygodniu po wkroczeniu Armii Czerwonej do Polski, Rosjanie bardzo eksperymentowali z naszą historyczną potrawą. Dodawali do Niej m.in.: proch, bimber, ogórki i spirytus. Naleśniki służyły im również do kamuflażu na tle drzew (w owym czasie naleśniki bardzo przypominały liście). Tym oto sposobem Rosjanie wymusili na nas nazywanie naleśników potrawą polsko-rosyjską.

Naleśniki po amerykańsku edytuj

Oczywiście istnieją również amerykańskie pancakes, o wiele bardziej odżywcze od swych poprzedników. Oto ich niezaprzeczalne zalety:

  • nawet czterokrotnie grubszy od swojego początkowego projektu
  • bardzo tłusty
  • z wręcz nieskończonymi możliwościami dodatków: masło, syrop klonowy, lody, owoce, dżemy, marmolady, Nutella, ser żółty, ryby, parówki itp.

Przypisy

  1. Prawdziwy autor jest nieznany

Salami aka To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny sztuki kulinarnej. Jeśli wiesz co jesz – rozbuduj go.