National Security Agency

Uwaga!
Warning / Achtung / Attention / Attenzione / Advertencia / Pozor / Atenção / Внимание / Увага / Προσοχή / Figyelem / Advarsel / Įspėjimas / გაფრთხილება / Զգուշացում / 危ない / 警告 / 注目 / 경고 / אזהרה / चेतावनी / คำเตือน / تحذير !
W dalszej części artykułu znajdują się tajne informacje.
Kontynuowanie czytania może poskutkować odwiedzinami smutnych panów w garniturach.
Miej się na baczności, jeszcze nie jest za późno i zawsze możesz pominąć tę sekcję.
Wielki Brat Patrzy
Ujednoznacznienie NSA przekierowuje tutaj. Zobacz też Naczelny Sąd Administracyjny.

National Security Agency (czyli Agencja Bezpieczeństwa Krajowego, skrót NSA, znane także jako Never Say Anything[1]) – amerykańska agencja wywiadowcza zajmująca się regularnym zapisywaniem kopii zapasowych całego Internetu. Siedziba NSA mieści się w Fort Meade w stanie Maryland. Zajmuje powierzchnię niewielką, bo tylko 260 hektarów (czyli tyle, ile średnio sklepy Makro).

[edytuj] Historia

NSA powstało w 1949 roku na miejscu AFSA. Początkowo zajmowała się nasłuchem telefonów oraz dokonywała poprawek w korespondencji. Prezydent Harry Truman uznał jednak, że zajmowanie się pierdołami nie przystoi poważnej organizacji. Szybko rozszerzył działalność o kontrolę wszystkiego. Gdy w latach 1989-1991 rozpoczął się demontaż komunizmu, NSA znalazła pokaźnie źródło dochodów w postaci konfiskaty narkotyków z Kolumbii. Dziesięć lat później do listy zajęć trafił się pewien wybuchowy gość, którego trzeba było się pozbyć. Wraz z rozwojem Internetu NSA rozpoczęła opiekę nad Google, Yahoo!, a później nawet Facebooka.

[edytuj] Dezerterzy

W 1960 roku w Moskwie pojawili się byli pracownicy NSA: William Martin oraz Bernon Mitchell. Przekazali, że USA podsłuchuje cały Układ Warszawski. Największą niespodzianką dla tych dwóch panów było to, że o tym wiedziało tylko 3 miliardy ludzi i ówczesny prezydent USA Dwight David Eisenhower. W 1963 roku pojawił się Victor Hamilton, który przekazał nowe fakty o NSA. Oficjalnie chciał przekazać światu całą prawdę o USA, lecz w rzeczywistości chciał się odegrać za wyrzucenie z pracy z powodu depresji. Hamilton trafił do radzieckich mediów, a stamtąd do profesjonalnego szpitala psychiatrycznego, by pozbył się depresji. W 2013 roku pojawił się kolejny dezerter, który jest znany z profesjonalnej sesji zdjęciowej od Putina.

[edytuj] Zadania

  • Analiza rozmów telefonicznych, łączności radiowej i modemowej oraz odczytywanie wiadomości z ruchu warg,
  • szyfrowanie danych,
  • wykonywanie kopii zapasowych Internetu,
  • walka z terroryzmem,
  • walka z papierosami (dym papierosowy utrudnia działanie kamer).

[edytuj] Ciekawostki

  • Złośliwi twierdzą, że NSA to skrócona wersja NSDAP.
  • Podczas wyborów najlepiej głosować na NSA. Oni są jedynymi, którzy się Tobą interesują.

Przypisy

  1. tłum. nigdy nic nie mów
Spokojnie!
Smutni panowie w garniturach nie przyjdą, jeśli nie przeczytasz informacji wyżej.
Te niżej możesz czytać.
Wielki brat przebacza
Nasze strony
Przyjaciele
W innych językach