Nelson Mandela

Disambug Ten artykuł dotyczy południowoafrykańskiego polityka. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.

Do tej bandy idiotów – ja ciągle żyję. Przestańcie mnie mylić z Nelsonem Mandelą!

Morgan Freeman czepiający się, że mylą go z Mandelą

Nelson Mandela (ur. 18 lipca 1918 w Mvezo, zm. 5 grudnia 2013 w Johannesburgu) – polityk z RPA, uhonorowany Nagrodą Nobla za zniszczenie jedynego rozwiniętego państwa na Czarnym Lądzie. Osoba, która zmieniła apartheid o 180 stopni.

[edytuj] Rządy

Nelson Mandela, jak na prawdziwego socjalistę przystało, znacjonalizował gospodarkę i oddał ją Czarnym Ludziom. Niestety, 90% Czarnych Ludzi nie miało wykształcenia, przez co metoda obsługi maszyn w fabrykach odbywa się na zasadzie „kopnij, a może zadziała”. Białym zakazał wielu rzeczy, przez co wyjechali do Australii. Wśród innych dokonań jest stworzenie z RPA wolnego kraju – gospodarka tego kraju jakoś wolno się dzisiaj rozwija.

[edytuj] Śmierć

Gdy Nelson Mandela dowiedział się, że rodzina ostrzy zęby na jego całkiem pokaźny majątek, zaraził się bakteriami od zapalenia płuc i udawał martwego. Udawanie było tak owocne, że 5 grudnia odwiedzał już zaświaty. Na jego pogrzeb przyjechało wielu ludzi, w tym Barack Obama. Pogrzeb jednak został zapamiętany dzięki pewnemu murzynowi, który improwizował język migowy. Zrozumieli go tylko politycy, którzy w improwizowaniu są zawsze mistrzami.

[edytuj] Zobacz też

Nasze strony
Przyjaciele
W innych językach