FANDOM

Disambug Ten artykuł dotyczy rosyjskiego komunisty. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.
Pol-Potpony
Artykuł powstał przy współudziale Ministerstwa Edukacji Narodowej, aby edukować takie kucyki jak Wy.
Joseph Stalin and Nikita Khrushchev, 1936

Stalin uczy Nikitę czytać

Chruszczow but

Chruszczow sprzedaje prawy but

Oh, Nikita!

Elton John o Nikicie

Bardzo się cieszyłem, kiedy Chruszczow oświadczył, że Związek Sowiecki w ciągu 25 lat dogoni i przegoni USA.

Janusz Korwin-Mikke chwali Chruszczowa

Nikita Chruszczow (właśc. Ники́та Серге́евич Хрущёв; ur. 17 kwietnia 1894 w Kalinówce koło Kurska, na szczęście zm. 11 września (!) 1971 w Moskwie) – słynny radziecki model i aktor, znany z wiekopomnej reklamy butów „Nikecharosze” oraz „Dżugaszwili”.

Urodził się jako niezły model i takim pozostał do końca życia. Reklamował różne ciuchy, często-gęsto występując na wybiegu ze swoim najlepszym kumplem i przyjacielemWiesławem. Przez pewien czas pracował jako męska sekretarka w partii, dzięki czemu mógł dać upust swoim skłonnościom.

Zasłynął podczas prezentacji nowej kolekcji butów Dżugaszwili w październiku 1962 r. Wtedy to na forum Rady Bezpieczeństwa ONZ w szokujący sposób zareklamował buty z tej kolekcji, a zwłaszcza modele o nazwie Kuba i Rakieta. Początkowo planował wystąpić z programem artystycznym pt: Dżugaszwili życie ci umili, ale wychodząc na wybieg zrezygnował z tego pomysłu i w spontanicznym porywie, najzwyczajniej w świecie zdjął but i zaczął walić nim w pulpit skandując jedne z przygotowanych na tę okazję wierszy. W rezultacie następnego dnia wszystkie gazety świata opublikowały materiał z tej akcji, zaś w/w buty zaczęły się sprzedawać w zawrotnym tempie i Związek Radziecki po raz kolejny mógł wyjść z kryzysu gospodarczego, który był wynikiem spisku imperialistyczno-burżuazyjnych mocarstw zachodnich.

W późniejszym okresie życia zajął się propagowaniem upraw bawełny na stepach Azji Środkowej, czym chciał wspomóc wielką akcję utrącania monopolu USA w tym sektorze gospodarki. Za to wszystko został uhonorowany przez partię wyjątkowym przywilejem spokojnej śmierci w daczy pod Moskwą, bez ingerencji osób trzecich i czwartych.