Nintendo Entertainment System

Super Mario Bros był jednym z hitów gier na NES.

Kapitan Oczywisty o Super Mario Bros.

Apparantly Genesis does what we don't huh.

Nintendo o NES przeciw wyrobie Segi

Nintendo Entertainment System (NES lub Necrophiliac Entertainment System) – jeden z pierwszych systemów gier wideo w historii. Wydany w 1902 przez wcześniej nieznaną firmę o nazwie Boxtari. NES był wyjątkowy wśród swoich produktów, że jest to konsola, która faktycznie coś robi. Kiedy kupujesz specjalnie zaprojektowane, sprzedawane oddzielnie „pudełko z grą” i umieszczasz go w oddzielnym slocie, one łączą się ze sobą. Dopiero w 1936 roku wynalezienie telewizji sprawiło, że twórcy NES zaświtało w głowie. Po podłączeniu do telewizora z konsolą i dostrajanie go na kanał 3 faktycznie wyświetlały się obrazy, większość z nich pokazuje coś wzdłuż linii prostej: „Press Start”! To był przełom. W 1937 roku, ze względu na rosnący popyt, Boxtari wydał „pudełka z kontrolerami” na NES, które podłączały się do otworów w przedniej części konsolki. Kontrolery to kolejny ważny przełom, pozwalając ludziom rzeczywiście grać w gry takie jak Pong na ich ekranach telewizorów. Ludzie uzależnili się. W 1946 roku Boxtari ogłosił bankructwo i został kupiony przez Nintendo. Niektórzy byli członkowie opuścili firmę i założyli spółkę o nazwie Xtxri, zmienione na Atari następnego dnia, ponieważ pracownicy nie mogli wymówić innej nazwy.

[edytuj] Życie i czasy konsoli

NES nie zapowiadał się przełomem. To było po prostu zbyt fantazyjne pudło i nie warte ceny 666 dolarów, zwłaszcza, że ​​nie możesz teraz faktycznie posiadać w nim żadnych obiektów. Jednak marketing Boxtari zmienił całą strategię. Dodatki do „pudełek z grami” miały dodatkowe miejsce do przechowywania obiektów, takich jak opakowania gumy do żucia, lub pół długopisu. To wystarczyło, aby niektóre z najlepiej sprzedających się pudełek, jak Super Mario Bros., sprzedał się w ponad 400 mln kopii, z czego 20 milionów zostały natychmiast wyrzucone do śmietnika. Był to wielki krok naprzód niesławnej firmy „Tele-Box”, która sprzedała 100 milionów egzemplarzy, z czego 50 milionów, które znalazły się w koszu. Firma stała się najbogatszą na świecie. Ale wtedy NES przestał się sprzedawać dobrze w 1932 roku. Boxtari natychmiast rozpoczął pracę na reklamę, by wprowadzić system sprzedający się lepiej. Ich reklamy, mówiąc: „Wkrótce nowe sposoby łączenia się z NES!” zostały rozwieszone w prawie każdym salonie w USA i Japonii. Telewizja została wymyślona przez inną spółkę, 4 lata później i ludzie w końcu mogli zobaczyć o co chodzi. Nie byli oni bardzo szczęśliwi, kiedy dowiedzieli się, że to, co wszyscy dostali, to tylko pojedyncza wiadomość. Oni się zbuntowali, aż do 1937 roku, kiedy Boxtari stworzył „pudełka z kontrolerami”. Urządzenie to zostało wykonane tak, że użytkownicy mogą w rzeczywistości gry za pomocą „pudełek z grami”, które kupili ponad 30 lat wcześniej. Ludzie byli szczęśliwi… aż do tragedii.

[edytuj] Tragedia

W 1945 roku wydarzyła się tragedia. Ludzie znudzili się NESem i chcieli nowych gier. Smerfy stworzyły dwie gry, ale były one nudne i monotonne. Zaczęto więc kupować pierwsze na świecie komputery przenośne, które były faktycznie tak duże, że wymagały specjalnej obudowy w kształcie litery „L”, które mają zostać dostarczone do ich domów. Boxtari już dawno zrezygnował z normalnego pudełkowego biznesu i zbankrutował w 1946 roku, z powodu niskiej sprzedaży. Firma Nintendo wykupiła Boxtari i stworzyła kilka nowych gier, satysfakcjonując klientów, odkąd ich lista gier z Mario rosła, w tym niezwykle popularny „Mario visits Hell” (nieprawdziwe), oraz jako „Grand Theft Mario” (Nie zakładałbym się o to).

[edytuj] Linki zewnętrzne

CC some rights reserved
Nasze strony
Przyjaciele
W innych językach