Nyktalgia

Devil-goat
Ten artykuł powstał przy współudziale Szatanaaa!
Jeżeli chcesz go rozbudować – pamiętaj kto po nim wcześniej stąpał!

Nyktalgianiemiecki zespół grający muzykę z gatunku depressive black metal. Mimo tego, że nie są tak true jak Nattramn, ani tak zajebiści jak Kvarforth, to przy ich piosenkach wciąż przelewają się litry młodzieńczej krwi, a sam Rogaty trzyma pieczę nad zbłąkanymi duszami słuchaczy.

[edytuj] Skład

  • Skjeld – pełen rozpaczy, rozdzierający duszę i umysł [1] wokal, przywołujący na myśl wilka, który nocą wpadł przez przypadek[2] w sidła. Udzielał się tu i ówdzie, głównie w Sterbend.
  • Malfeitor – szarpanie za gitarowe struny tak, aby akordy układały się w klimaty marszu pogrzebowego, lub innej, ponurej melodyjki przypominającej słuchaczowi najgorsze wydarzenia z jego życia, takie jak „trója” z biologii, nieszczęśliwa miłość za czasów gimnazjum, czy zbity wazon mamy.
  • Winterheart – dość spokojna jak na reprezentowany gatunek gra na perkusji. Do tego stopnia, że budową łydek i bicepsa nie przypomina w żadnym stopniu swoich kolegów po fachu. Udzielał się tu, tam i ówdzie, czyli najwięcej z całej trójki, jak na black metalowego perkusistę przystało.

[edytuj] Tematyka

Teksty utworów, w przeciwieństwie do większości zespołów depresyjno black metalowych, nawiązują do bezsensowności życia, nihilizmu, bólu, cierpienia, samotności, samobójstwa, a także nocy i innych nie mniej optymistycznych tematów. Funkcją utworów jest oświecenie słuchacza oraz pokierowanie go na właściwą drogę, co najczęściej kończy się samookaleczeniem, próbą samobójczą czy wizytą w kukułczym gnieździe. Rzadko kończy się to jednak samobójstwem, co spowodowane jest tym, że większość słuchaczy nie ma jaj. Muzycy ubolewają nad tym faktem i aby unikać takich sytuacji, przygotowują każdy kolejny album przez bite cztery lata.

[edytuj] Wizerunek

Zdjęcia Nyktalgii można podzielić na dwie kategorie. Pierwsza z nich to niebiesko-czarne obrazki przedstawiające młodych i utalentowanych muzyków w bardzo wymownych pozach jak np. patrzenie w górę z rozłożonymi rękoma i rozdartą koszulą, garbienie się[3], kucanie pod ścianą, wędrówka przez las w pełnym zamyśleniu, czy w końcu mierzenie sobie (zabawkowym) pistoletem do ust[4]. Drugą kategorią są wysoko kontrastowane, czarno-białe zdjęcia, niewiele odbiegające od standardowej stylistyki black metalowej. Chłopaki mają karwasze, obroże, rany cięte, kłute i szarpane, a także wymalowane ryje.

[edytuj] Przyszłość

Jak przystało na undergroundowy zespół black metalowy, nikt (włączając w to ich samych) nie ma najmniejszego pojęcia o przyszłości zespołu. Jeśli kiedykolwiek ukaże się kolejny album, zginie przy nim wielu młodych, niewinnych fanów, a reszta dozna trwałego uszczerbku na zdrowiu psychicznym.

Przypisy

  1. i uszy
  2. a widziałeś takiego, który wpadł w nie celowo?
  3. a mamusia mówiła o pajączku!
  4. w dodatku pod złym kątem
Nasze strony
Przyjaciele