FANDOM

Ołówek – patyk z rysikiem grafitowym w środku. Niby nic specjalnego, ale w posiadaniu kogoś z nieograniczoną wyobraźnią i IQ powyżej poziomu głowonogów może stać się śmiercionośną bronią. Pomimo to można go kupić w byle kiosku, w dodatku bez zezwolenia.

298px-ACBH Robes

Ezio Auditore ze swoją najgrożniejszą bronią

Wykorzystanie edytuj

Ołówek w rękach zwykłego śmiertelnika służy tylko do pisania, ewentualnie do robienia dziur w styropianie[1]. Gdy jednak dostanie się w posiadanie kogoś z większymi aspiracjami może być niebezpiecznie. Pewnie dziwisz się, kto z takiego kijka korzysta do niecnych czynów. Otóż:

Lord Voldemort edytuj

Ha, nie spodziewałeś się? Mało kto o tym wie, ale jako biedny chłopiec z bidula, Sami-Wiecie-Kto nie mógł sobie pozwolić na kupno różdżki, i musiał ukraść ołówek w Castoramie. Za jego pomocą Lord zamordował więcej ludzi, niż Simo Häyhä Ruskich. Nie udało mu się zabić tylko Chorego Portiera, ale dlatego, bo zapomniał go zastrugać przed walką.

Władimir Putin & Dimitrij Miedwiediew edytuj

Ten zgrany duet, według najnowszych badań prowadzonych przez posłów PiS-u niezależnych naukowców umieścił ołówek w turbinie silnika znanego już powszechnie prezydenckiego Tupolewa, powodując tym samym utratę siły nośnej i przypierdolenie samolotu w brzozę.

Bruce Lee edytuj

Każdy, kto oglądał dokładnie filmy z jego udziałem, wie że Bruce nie korzysta z broni palnej, lecz unieszkodliwia swoich przeciwników, rzucając w nich ołówkami. Nie powtórzysz tego w domu, bo używał ołówków typu ninja deluxe, zrobionych z eukaliptusa wzbogaconego włóknem konopi indyjskiej z gałęzi miłorzębu japońskiego. Cena na Allegro – 6666 zł/szt.

Carl Johnson edytuj

Pierwotnie CJ miał mieć w swoim uzbrojeniu ołówki, lecz Unia Afrykańska, WHO i ministerstwo rolnictwa w Tadżykistanie uznało, że wtedy gra będzie zbyt brutalna. Wersja GTA z ołówkiem została oznaczona przez PEGI jako +86.

Ezio Auditore da Firenze edytuj

Bohater serii Assassin's Creed używa zatrutej strzałki do zabijania masonów Templariuszy. Gdyby jednak dokładniej spojrzeć na tą strzałkę, okazało by się że to ołówek. W nim znajduje się nasączony botuliną rysik, który po wbiciu w ciało powoduje natychmiastową śmierć. Ezio ma do dyspozycji także tzw. ukryte ołówki, idealne do likwidowania celów z zaskoczenia.

Pan Spinacz edytuj

Jest pogłoska, jakoby Pan Spinacz miał przeskoczyć do Painta, i zabrać stamtąd ołówek, mający mu służyć do obrony przed trojanami i wirusami. Sam zainteresowany nie potwierdził tej plotki, a na konferencji prasowej poświęconej tej sprawie kazał wszystkim odpiCenzura2ć się i dać mu spokój.

Bear Grylls edytuj

No co? Czymś musi się bronić przed dzikimi zwierzętami!

DSC06259

Ołówek mini, łatwy w przemycie, lecz upiłowany trzon powoduje zmniejszone obrażenia

Typy ołówków edytuj

  • ołówek zwykły – dużych szkód nie zrobi, co najwyżej można komuś oko wydziabać.
  • ołówek bitewny – wykonany ze stali damasceńskiej, popularny w epoce baroku i oświecenia, używany w pojedynkach.
  • ołówek ninja – przez posiadanie bambusowego rdzenia superlekki i wytrzymały, niczym 3-warstwowy papier toaletowy.
  • ołówek ninja deluxe – wynalazek Bruce'a Lee, program „Pogromcy mitów” wykazał, że rzucony ten właśnie ołówek przez 3 letnie dziecko może przebić ciebie, twoją starą, twoją babcię, dzikiego słonia z serem zamiast głowy i na końcu wybić szybę sąsiadowi.
  • ołówek morski – jest zakończony na końcu harpunem, przydaje się podczas polowań na uchatki i płetwale.
  • ołówek kościelny – zawiera pojemnik z wodą święconą, który w kontakcie z duszą piekielną eksploduje, przeżerając wszystko w promieniu 66 metrów. Jego modyfikacji używa Hellboy.
  • ołówek włamywacza – ma wbudowany wytrych, umożliwiający otwarcie kłódki zabezpieczający rower kolegi. Używany także w walce z policjantami, uzbrojonymi także w ołówki.
  • ołówek policyjny – broń, w którą wyposażone są oddziały specjalne takich krajów jak Mozambik, Papua-Nowa Gwinea, czy Wyspy św. Tomasza i Książęce. Nie można nim jednak zabić, są skonstruowane do ogłuszania celów, po czym ze specjalnej komory, umieszczonej wewnątrz ołówka wysuwają się kajdanki.
  • ołówek SS (niem. SS-Bleischtift) – zaprojektowany przez tajne laboratorium III Rzeszy, miały być produkowane w Peermöde, lecz podczas bombardowania Aliantów maszyny zostały zniszczone.

Ciekawostki edytuj

  • Ołówek jest wykorzystywany przez nieświadomych jego potęgi uczniów w szkołach. Dzieje się tak, ponieważ nauczyciele kształcą tam armię najemników, mającą walczyć z ministerstwem oświaty o podwyżki.
  • Niektóre ołówki posiadają z tylu gumkę. Nie służy ona do ścierania, lecz do amortyzowania zablokowanych ciosów.
  • Kiedy Amerykanie głowili się nad konstrukcją długopisu działającego w zerowej grawitacji, Rosjanie postanowili wziąć ołówek. Dzięki temu to Rosjanie pierwsi wysłali człowieka w kosmos.

Przypisy

  1. Jeśli ktoś lubi, to czego nie?