FANDOM

Ranczo

Ranczo Prezydenta

Oborniki Śląskie (dawniej Obernigk, Obora Ślunska) – gigantyczna aglomeracja miejska, siedziba gminy miejsko- wiejskiej Oborniki Śląskie, położona obok Legnicy a także Rawicza, na pograniczu Czech i Niemiec. Malowniczo położona u podnóża Gór Kocich, pasma nieodległych Sudetów. W mieście tym znajduje się także największy rezerwat Niemców w Europie.

Jest to miasto rodzinne Bronisława Komorowskiego, Prezydent RP posiada tutaj nawet swoje prywatne ranczo.

Komunikacja

Trzonem obornickiej komunikacji jest miejscowy dworzec PKP. W wyniku ostatnich grabieży, złomiarze spieniężyli jeden z torów do Wrocławia, więc w zasadzie przewozy pasażerskie nie istnieją. Gdyby nie PKS Wołów ze swoją flotyllą poniemieckich gruchotów, okoliczne Galerianki nie mieli by czym dojechać do miasta miłości znanego jako WrocLove.

W pobliżu dworca znajduje się drugie rondo w mieście, swoisty ewenement na skalę światową, bo na rondzie tym znajdują się przystanki (i parking). Dojedziemy stąd nawet do pobliskich Wilkowyj gdzie kręcono sceny do kultowego serialu Ranczo.

Atrakcje

Grzybek

Pomnik Karola von Hotei'a

  • To właśnie tutaj, w Obornikach Śląskich znajduje się najwyższe wzniesienie Wzgórz Trzebnickich ok. 217 m n.p.m. zwane też „Górą Holtei'a” znanego kubańskiego pisarza, eseisty. Ku czci poety znajduje się tam pomnik jemu poświęcony.
  • Miejskie Kino – miejsce kultu rdzennych mieszkańców, repertuar ku uciesze ludzi taki sam jak w kinie na dworcu głównym we Wrocławiu
  • Czwartkowy Bazar – mekka miejscowych i okolicznych koneserów mody, oraz kupców wszelkiej maści zwierząt od kaczek po lisy łapane namiętnie przez okolicznych kłusowników

Edukacja

  • Żłobek
  • Trzy szkoły podstawowe (test obowiązkowy po żłobku, wymagana średnia punków około 36 %)
  • Szkoła Wyższa, Obornicka (licencjat, magisterium, doktorat w chowie krów i wywożeniu gnoju oraz kompostowanie)

Ciekawostki

Smoleńsk film

I tak od niedzieli do niedzieli…

  • Największy pracodawca czyli „Misiek” zaprzestał ostatnio dodawać jakiegoś badziewia do wafelków i mieszkańców nie dręczą już tak notorycznie gazy.
  • Drugi obóz pracy znany jako Tuner, słynący w całym powiecie z dbania o prawa pracownicze, wzbudza lokalne kontrowersje dowożąc autobusem pracowników z Zakładu Karnego w Wołowie za gminne pieniądze.
  • W tym roku na miejskim basenie olimpijskim zalegało już mniej szlamu niż w latach ubiegłych. Wysokie mandaty za robienie kupy do wody wzbogaciły miejski budżet o prawie 3 tysiące złotych, środki niezwłocznie przesunięto na zakup nowych koszulek dla piłkarzy Klubu Bur Oborniki Śląskie.
  • Na dwa Kościoły przypadają dwa miejskie domy publiczne.
  • Gmina zapewniła środki na ogrzewanie w Miejskim Ośrodku Zdrowia. Bedzie ciepło.
  • Patronką miejskiego ronda została osoba ze słynnego lądowania w lesie smoleńskim w dniu 10 kwietnia 2010 roku. O godzinie dwunastej, po Niedzielej Mszy Świętej mieszkańcy ramie w ramie, jak w pochodzie spieszą sie do Miejskiego Ośrodka Kultury na seans kultowego już „Ostatniego Lotu Tupolewa”.