Oborniki Śląskie

Ranczo

Ranczo Prezydenta

Oborniki Śląskie (dawniej Obernigk, Obora Ślunska) – gigantyczna aglomeracja miejska, siedziba gminy miejsko- wiejskiej Oborniki Śląskie, położona obok Legnicy a także Rawicza, na pograniczu Czech i Niemiec. Malowniczo położona u podnóża Gór Kocich, pasma nieodległych Sudetów. W mieście tym znajduje się także największy rezerwat Niemców w Europie.

Jest to miasto rodzinne Bronisława Komorowskiego, Prezydent RP posiada tutaj nawet swoje prywatne ranczo.

[edytuj] Komunikacja

Trzonem obornickiej komunikacji jest miejscowy dworzec PKP. W wyniku ostatnich grabieży, złomiarze spieniężyli jeden z torów do Wrocławia, więc w zasadzie przewozy pasażerskie nie istnieją. Gdyby nie PKS Wołów ze swoją flotyllą poniemieckich gruchotów, okoliczne Galerianki nie mieli by czym dojechać do miasta miłości znanego jako WrocLove.

W pobliżu dworca znajduje się drugie rondo w mieście, swoisty ewenement na skalę światową, bo na rondzie tym znajdują się przystanki (i parking). Dojedziemy stąd nawet do pobliskich Wilkowyj gdzie kręcono sceny do kultowego serialu Ranczo.

[edytuj] Atrakcje

Grzybek

Pomnik Karola von Hotei'a

  • To właśnie tutaj, w Obornikach Śląskich znajduje się najwyższe wzniesienie Wzgórz Trzebnickich ok. 217 m n.p.m. zwane też „Górą Holtei'a” znanego kubańskiego pisarza, eseisty. Ku czci poety znajduje się tam pomnik jemu poświęcony.
  • Miejskie Kino – miejsce kultu rdzennych mieszkańców, repertuar ku uciesze ludzi taki sam jak w kinie na dworcu głównym we Wrocławiu
  • Czwartkowy Bazar – mekka miejscowych i okolicznych koneserów mody, oraz kupców wszelkiej maści zwierząt od kaczek po lisy łapane namiętnie przez okolicznych kłusowników

[edytuj] Edukacja

  • Żłobek
  • Trzy szkoły podstawowe (test obowiązkowy po żłobku, wymagana średnia punków około 36 %)
  • Szkoła Wyższa, Obornicka (licencjat, magisterium, doktorat w chowie krów i wywożeniu gnoju oraz kompostowanie)

[edytuj] Ciekawostki

Smoleńsk film

I tak od niedzieli do niedzieli…

  • Największy pracodawca czyli „Misiek” zaprzestał ostatnio dodawać jakiegoś badziewia do wafelków i mieszkańców nie dręczą już tak notorycznie gazy.
  • Drugi obóz pracy znany jako Tuner, słynący w całym powiecie z dbania o prawa pracownicze, wzbudza lokalne kontrowersje dowożąc autobusem pracowników z Zakładu Karnego w Wołowie za gminne pieniądze.
  • W tym roku na miejskim basenie olimpijskim zalegało już mniej szlamu niż w latach ubiegłych. Wysokie mandaty za robienie kupy do wody wzbogaciły miejski budżet o prawie 3 tysiące złotych, środki niezwłocznie przesunięto na zakup nowych koszulek dla piłkarzy Klubu Bur Oborniki Śląskie.
  • Na dwa Kościoły przypadają dwa miejskie domy publiczne.
  • Gmina zapewniła środki na ogrzewanie w Miejskim Ośrodku Zdrowia. Bedzie ciepło.
  • Patronką miejskiego ronda została osoba ze słynnego lądowania w lesie smoleńskim w dniu 10 kwietnia 2010 roku. O godzinie dwunastej, po Niedzielej Mszy Świętej mieszkańcy ramie w ramie, jak w pochodzie spieszą sie do Miejskiego Ośrodka Kultury na seans kultowego już „Ostatniego Lotu Tupolewa”.
Nasze strony
Przyjaciele