FANDOM

5? A czemu nie 6?!

Typowa reakcja rodzica jak przynosisz 5

Ocena bardzo dobra (zwana też piątką, pioną, bydybem, fuksem lub ściągą) – achievement oznaczany cyferką 5, zdobywany przez uczniów od podstawówki do studiów (z tym, że w podstawówce jednak osiąga ją więcej uczniów). Marzenie każdego normalnego ucznia i rodzica (nienormalni mają wymagania jedynie celujące), niestety, tylko marzenie.

Jak dostać? edytuj

Z pioną, podobnie jak z szóstką, nie ma poważniejszej filozofii. Musisz wykonać jakieś zadanie bezbłędnie i łazić za nauczycielem tak długo, aby ci ją postawił. Po dłuższym treningu ta metoda może nawet poskutkować, ale lepiej się nie przyzwyczajać, bo nauczyciel z zastępstwa może nie być taki jak ten właściwy. Lepszą metodą na dostanie oceny bardzo dobrej jest po prostu uczenie się bądź dobra, akurat trafna ściąga.

Odbiór oceny edytuj

Jednoznacznie pozytywny – w końcu przecież możesz grać na komputerze z pozwoleniem rodzica i czystym sumieniem, że nie czeka cię poprawka w sierpniu. Wyjątkiem są kujony i kujonki. Dla nich piątka jest oceną słabą. Liczy się dla nich tylko ta ocena.

Zobacz też edytuj