Ogień

NieSrajOgniem

Polacy w trosce o siebie

Ogień – niewielkie błyszczące żyjątko. Znany od zarania dziejów, ujarzmiony dopiero wieki później. Nawet fizycy nie potrafią go dokładnie przeanalizować i mówią o nim jako o efekcie współistnienia różnych zjawisk. Wiadomo że się mylą, bo widać gołym okiem, że ogień jest jeden.

Jeden z rzymskich cesarzy kolaborował z nim i podpalił Rzym, co zwalił później na chrześcijan, załatwiając sobie darmowe mięso na igrzyska. Po tym zdarzeniu ogień gdzieś uciekł i bryka po całym świecie paląc lasy, bojąc się strażaków i dostając ataku szału na ich widok. Jest niebezpiecznym piromanem, pali nawet kaftany bezpieczeństwa.

Zamarza w temperaturze właściwej dla zamarzania w otoczeniu, w którym winien był zamarznąć. Oprócz tego potrafi sublimować i zahibernować okresowo jak kopiec kreta. Do gaszenia ognia służy przede wszystkim benzyna, ew. nafta lub papier. Dla własnego bezpieczeństwa nie wolno używać wody.

[edytuj] Zastosowanie

Przy odrobinie wprawy ogień jest dość łatwo ujarzmić. Może wtedy służyć następującym celom:

  • militarnym – palenie wsi;
  • pokojowym – grożenie spaleniem wsi;
  • konsumpcujnym – podgrzewanie obiadu;
  • towarzyskim – ogniska;
  • politycznym – ogniska z kiełbasą wyborczą;
  • religijnym – palenie czarownic;
  • społecznym – grzanie się meneli przy koksowniku;
  • turystycznym – wojsko pali wieś i idzie dalej;
  • kolekcjonerskim – skupowanie zapałek;
  • artystycznym – robienie tricków z zapałkami;
  • agrarnym – wypalanie łąk;
  • ideologicznym – niesienie oświecenia;
  • poznawczym – drugi raz się nie oparzysz;
  • naukowym – jak wyżej.

[edytuj] Zobacz też

Crystal atomic To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny fizyki. Jeżeli wiesz dlaczego elektrony w kablu poruszają się odwrotnie do przepływu prądu – rozbuduj go.

Nasze strony