FANDOM

Orangutan – zwierzę z rzędu naczelnych. Charakteryzuje się pomarańczowym ubarwieniem. Azjatycki kuzyn człowieka rozumnego szympansa. Jak każdy małpiszon lubuje się w bananach i skakaniu po drzewach.

Charakterystyka edytuj

Chimpanzee (3265647592)

Orangutany często się farbują, żeby ukryć swoje pochodzenie

Jak już wcześniej wspomniano, orangutany uwielbiają popierCenzura2ać po gałęziach drzew. Są rude. U samców występują tarcze policzkowe. Prawdopodobnie służą do zbierania kokosów, ale nie jest to ostatecznie potwierdzone. Osiągają rozmiary dużej komody, tyle że komodę można posuwać w dowolnym kierunku. Jeżeli wkurzysz osobnika męskiego to wyjeCenzura2 ci prawym sierpowym. Wszystkie naczelne z tego gatunku cechują się dziwnymi zachowaniami wobec współplemieńców. Ponadto młode zbierają liście z drzew i suszą. Następnie zawijają w liście palm i palą. Myślą, że są fajne.

Co jedzą edytuj

To tylko niektóre z upodobań kulinarnych orangutanów:

  • kokosy;
  • orangutany (kogoś to przypomina);
  • termity;
  • gotowane szczury;
  • liście marihuany drzew;
  • białe trufle posypane szafranem, zapieczone ze szparagami piwnymi (pożywienie najniższych grup społecznych).

Znane orangutany edytuj

Pongo

O mój bosze! Człowiek!

Każdy wie, że co dwie małpy to nie jedna. Nijak ma się to do tego artykułu. Znane orangutany:

Ciekawostki edytuj

Grubamałpa

Grubas

  • Początkowo to nie koń, a orangutan miał być wprowadzony do dodatku Zwierzaki w Simsach;
  • U orangutanów aż 70% społeczeństwa ma nadwagę. Spowodowane jest to dużą kalorycznością tamtejszych bananów;
  • Małpy te potrafią mówić odwłokiem;
  • Są to narodowe zwierzęta w Indonezji;
  • Mięso z rudego małpiszona to tradycyjna potrawa sumatrzańskich plemion murzyńskich.

Zobacz też edytuj

Crystal Clear app bug To jest tylko zalążek artykułu o zwierzętach. Jeśli należysz do świata zwierząt – rozbuduj go.